הראל ביטוח רכשה בניין מרפאות מרחבי בהרצליה ב-60 מיליון שקל מידי תדהר

הבניין, שממוקם בפינת הרחובות בן גוריון ורמב"ם בלב הרצליה, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים ■ הבניין יכלול שלוש קומות משרדים בשטח של 3,278 מ"ר מעל קומת מסחר בשטח 667 מ"ר, ואכלוסו יחל בעוד כחצי שנה

חברת הראל ביטוח חתמה על הסכם לרכישת בניין מרפאות מרחבי בהרצליה מידי חברת תדהר, שבשליטת גיל גבע ואריה בכר, תמורת כ-60 מיליון שקל לפי 8% תשואה.

על העסקה חתמה הראל באמצעות חברות בנות. הבניין, שממוקם בפינת הרחובות בן גוריון ורמב"ם בלב הרצליה, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. הבניין יכלול שלוש קומות משרדים בשטח של 3,278 מ"ר מעל קומת מסחר בשטח 667 מ"ר, ואכלוסו יחל בעוד כחצי שנה.

שלוש קומות המשרדים הושכרו לשירותי בריאות כללית שתפעיל שם מרפאה מרחבית שתשמש את כל האזור הסובב את הרצליה. תקופת השכירות היא 15 שנה, ללא נקודות יציאה, עם שתי אופציות הארכה בנות חמש שנים כל אחת. דמי השכירות בקומות אלה הם כ-75 שקל למ"ר לחודש, אולם עליות בדמי השכירות יחולו בשנת השכירות השישית ובשנה ה-11.

מתוך שטחי המסחר שבקומת הקרקע הושכרו כ-450 מ"ר לרשת ניו-פארם לתקופה של 10 שנים עם שלוש אופציות הארכה בנות חמש שנים כל אחת. דמי השכירות לשטחי המסחר בבניין הם כ-150 שקל למ"ר לחודש. שטחים נוספים בקומת המסחר יהיו מיועדים לחנות אופטיקה ובית קפה.

העסקה מותנית בהשלמת הפרויקט ובמסירת החזקה בשטחי הנכס. הרכישה בוצעה ברובה מעתודות כנגד התחייבויות תלויות תשואה (כספי פוליסות ביטוח חיים, קופות גמל וקרנות פנסיה).

לדברי מנהל תחום ההשקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, גדי בן חיים, יתרונו של האזור בו נמצא הנכס טמון בתוכנית שצפויה להתבצע בתחומו ושאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה. לפיה, חברת הנדל"ן נצבא תקים חמישה מגדלי מגורים בשטח התחנה המרכזית שבבעלותה, שתפונה למיקום אחר. "חשוב לזכור גם", הוא הוסיף, "כי האזור עבר שיפוץ מאסיבי של העירייה בארבע השנים האחרונות".

עוד הוא ציין כי "זוהי רכישה קלאסית לחברת ביטוח כי אין פה שאלה של תחלופת שוכרים. הרכישה של הבניין, בשילוב עם חוזי השכירות ארוכי הטווח, נועדה להבטיח ללקוחות הראל תשואה אטרקטיבית ויציבה ברמת ודאות גבוהה לכספים המנוהלים על ידנו לטווח ארוך. בתקופה האחרונה אנחנו פועלים להגדלת רכיב הנדל"ן בתיק ההשקעות של הקבוצה, המבטיח תזרים קבוע הדומה במובנים רבים לאג"ח, תנודתי פחות ותורם להקטנת סיכונים. אנחנו מקבלים עסקאות רבות בארץ ובחו"ל, מתוכן אנחנו בוררים בזהירות נכסים איכותיים, שמניבים תשואה יציבה ומשפרים את התשואה לעמיתים".

העסקה המשמעותית הקודמת של הראל בתחום הנדל"ן המניב היתה רכישת בניין משרדים המושכר לממשלת בריטניה בלונדון יחד עם כלל ביטוח בחודש מאי, תמורת כ-40 מיליון ליש"ט. תיק הנכסים של החברה כולל גם את מרכז המסחר והמשרדים "גמלא על הפארק" ברעננה, קרית הממשלה בבאר שבע, קניון הגבעה בגבעת שמואל, פארק המשרדים והתעשייה אורבוטק ביבנה ואחזקות במרכז המסחרי בילו סנטר ברחובות.