קבוצת אדלר-חומסקי מוכרת את אחזקותיה ב"רדיו הבירה"

באחרונה נחשף ב"גלובס" כי בין אדלר-חומסקי לבין בעלי תחנות רדיו צפון, רדיו ללא הפסקה, רדיו 99FM וחברת שפ"א נתגלע סכסוך מסחרי, במסגרתו איימו התחנות לקצץ את עמלת הפרסום של אדלר-חומסקי

קבוצת אדלר-חומסקי בדרך החוצה מ"רדיו הבירה" בירושלים: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מנהלת משא-ומתן מתקדם למכירת מניותיה ברדיו הבירה לבעלי המניות האחרים ברדיו - בעיקר מול איש העסקים ג'קי בן-זקן.

כזכור, באחרונה התמודדה קבוצת אדלר-חומסקי עם הקושי הטמון בחבישת שני כובעים: בעלי מדיה ובעלי משרד פרסום.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", המשרד נקלע לסכסוך עם חלק מתחנות הרדיו האזורי, ביניהן תחנות רדיו ללא הפסקה, 99 FM ורדיו צפון.

בישיבה שנערכה בשפ"א (חברת שירותי פרסום אזוריים, המשווקת את זמן הפרסום בחלק הארי של התחנות האזוריות) ביקש אייל חומסקי, מבעלי המשרד, כי 30% מסך התקציבים שמעבירה מדיה קום (חברת רכש המדיה של אדלר-חומסקי) - יועברו לרדיו הבירה.

בתחנות הרדיו לא נשארו חייבים, ואייל פאר, מנכ"ל תחנות רדיו ללא הפסקה, 99 FM ורדיו צפון, הודיע לשפ"א בתגובה כי העמלות של אדלר-חומסקי בתחנות שהוא מנהל יקוצצו ל-15%, במקום 38%.

3 התחנות שמנהל פאר נחשבות לחוד החנית של הרדיו האזורי, ולכן נראה כי התגובה כוונה לאזור הרגיש בכל משרד פרסום - העמלות. עם החרפת הסכסוך הפסיק רדיו הבירה את מכירת זמן האוויר שלו והחל לשווק אותו עצמאית.

הסכסוך העמיד את אדלר-חומסקי באור בעייתי, כשהוא ניצב חזיתית בין בעלי המניות של התחנות: דודי ויסמן, באמצעות קו אופ הריבוע הכחול, המחזיק ב-33% מהמניות; אלי עזור, המחזיק ב-32%; רשת קלאב הוטל - 23%; ומנכ"ל בזק לשעבר, אמנון דיק - 12%. גם שפ"א וכן כמה מלקוחות אדלר-חומסקי לא רוו נחת מהסכומים שהתגלגלו בנושא העמלות.

נראה כי באדלר-חומסקי הבין כי הבעלות על הרדיו מעמידה אותם בסיטואציה בעייתית, והם החליטו לצאת מההרפתקה לפני שהמצב יוחרף.

רדיו הבירה בירושלים, תחת הבעלות החדשה, יצא לדרך לפני חודשים ספורים, לאחר לא מעט עיכובים משפטיים סביב זכייתו בזיכיון להפעיל את התחנה, בין היתר בגלל בעלויות צולבות. בעל השליטה ברדיו הוא איש העסקים ג'קי בן-זקן, ושותפיו הנוספים בקבוצת הם: ארומה ישראל, אדלר-חומסקי, בני מנשה ויואב גרוס. את תפקיד המנכ"ל חולקים שניים: מוטי גמיש, האחראי על החלק העסקי; ואורן שלום, האחראי על החלק התוכני.

באדלר-חומסקי סירבו להגיב לידיעה.

מבנה הבעלות ברדיו הבירה