גם בעלי אג"ח ב' דורשים העמדה לפירעון מיידי באסים

אסים פירסמה הודעת תגובה להחלטה, בה היא מבקשת מנאמן האג"ח לחזור בו מההחלטה תוך שבוע ■ במקביל מנסה אסים להמשיך בפעילותה השוטפת והודיעה על אסיפה כללית בסוף נובמבר

חזית מאבק חדשה נפתחה בין חברת אסים לבין מחזיקי האג"ח שלה. מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של חברת הנדל"ן מצטרפים לקו הלוחמני שמציגים מחזיקי אג"ח א' מול בעלת השליטה החדשה באסים - חברת נץ בונדס של צבי איציק וניב אהרוני. בתגובה, דוחה האחרונה את הטענות על הסף, כפי שעשתה מול מחזיקי אג"ח א'.

מחזיקי אג"ח ב' החליטו בסוף השבוע האחרון להעמידן לפירעון מיידי, ובעקבות החלטה זו מושעה המסחר בסדרת האג"ח החל משלשום, בדומה לאג"ח א'.

שלשום בלילה פרסמה אסים הודעת תגובה להחלטה, בה היא מבקשת מנאמן האג"ח, משרד זיו האפט, לחזור בו מההחלטה תוך שבוע.

בפנייתה מציינת אסים כי "החברה סבורה כי החלטת מחזיקי אג"ח ב' בדבר העמדת אג"ח ב' לפירעון מיידי, כשהיא נסמכת על החלטת מחזיקי אג"ח א', התקבלה שלא כדין, באשר לא קיימת עילה להעמדת אג"ח א' לפירעון מיידי, ולפיכך החלטת מחזיקי אג"ח ב' הינה, בין היתר, בטלה ומבוטלת".

בסך הכול גייסה אסים באמצעות אג"ח ב' שהינו להמרה כ-30.6 מיליון שקל, והתשלום הקרוב עליו, בהיקף של כ-4.6 מיליון שקל, צפוי בסוף חודש פברואר הקרוב. נכון למחצית השנה בקופתה של אסים מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-4 מיליון שקל בלבד, כשהיקף התשלום הריבית הבא המתוכנן לסוף נובמבר למחזיקי אג"ח א' מסתכם בכ-3.3 מיליון שקל.

חששותיהם של מחזיקי אג"ח א', שהיקפה הכולל 86.3 מיליון שקל, לגבי יכולתה של אסים לעמוד בהתחייבויותיה, הובילה אותם בשבוע שעבר לפנות לבית המשפט בבקשה למנות לחברה כונס נכסים זמני לצורך מימוש השיעבודים הרשומים לטובתם. כנגד זה טענו באסים כי אג"ח א' לא צריכה לעמוד לפירעון מיידי, וכי החברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.

במקביל, מנסה אסים להמשיך בפעילותה השוטפת והודיעה על אסיפה כללית בסוף נובמבר, שם מעוניינת החברה לאשר את מינוי איציק, אהרוני וכן אברהם עזרן וריצ'רד נמיר כדירקטורים.

נץ בונדס רכשה את השליטה באסים מעדי קייזמן לפני כחודשיים תמורת 13 מיליון שקל בכפוף להתאמות, לאחר שזה האחרון השקיע ברכישתה 41 מיליון שקל שנה אחת קודם.

לדוחות מחצית השנה של אסים צורפה הערת "עסק חי" בעקבות הפסד של כ-40 מיליון שקל שרשמה, כשהון עצמי של 25 מיליון שקל מממן 18% מהמאזן שלה. במחצית השנה הציגה אסים התחייבויות שוטפות של 27.2 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 86.3 מיליון שקל.