טייסי אל על מסרבים להטיס טיסות סאנדור בתעודות פיקטיביות

כך דורשת מהם הנהלת החברה ■ דרישת ההנהלה על רקע בדיקות שעורכת רשות התעופה האזרחית בחברת סאנדור בכל הנוגע לחידוש רישיון ההפעלה המבצעי של החברה שאמור לפוג בסוף חודש דצמבר

טייסי חברת אל על מסרבים לדרישת הנהלת החברה להטיס את הטיסות הפועלות תחת חברת סאנדור תוך שהם נושאים תעודת עובד פיקטיבית של סאנדור.דרישה זו של אל-על באה על רקע בדיקות שעורכת רשות התעופה האזרחית בחברת סאנדור בכל הנוגע לחידוש רישיון ההפעלה המבצעי של החברה שאמור לפוג בסוף חודש דצמבר.

סאנדור שהיא חברת בת של אל-על בבעלות מלאה של אל-על הוקמה לפני שנים בין היתר לאור לחץ החרדים על חברת אל-על שלא להפעיל טיסות בשבת. באמצעות חברת סאנדור מפעילה החברה טיסות שכר וכן טיסות סדירות למספר יעדים משך כל ימי השבוע.

במהלך השנים השתמשה סאנדור במטוסי אל-על אותם חכרה ב"חכירה רטובה" הכוללת גם את הטייסים והצוות. כפי שנחשף בגלובס לפני מספר חודשים התקבלה ברשות התעופה האזרחית בישראל תלונה מרשות התעופה האירופאית וממנה עלה כי רשות התעופה האירופאית לא מוכנה לקבל את העובדה שטיסות סאנדור פועלות ללא כל זיהוי של החברה ובעצם מדובר בטיסות אל-על לכל דבר ועניין.

במסגרת פעולות רת"א בשבועות האחרונים התבקשה סנדור לנקוט במספר פעולות לצורך פעולות שבמידה ולא יינקטו יתכן שלילת הרישיון. בין היתר נדרשה החברה למלות בעלי תפקידים וכן לקיים תוכנית הדרכה נפרדת לטייסיה. בעקבות כך פנתה אל-על לטייסים בבקשה להתחיל לטוס עם תעודות עובד פיקטיבית של סאנדור אולם הטייסים סרבו כאמור לדרישה זו בנימוק שמעשה כזה יכול לסבך אותם מול רשויות התעופה בעולם במידה ויבדקו על ידיהם בבדיקה שגרתית.

הטייסים אף מסרבים לחתום על הסכם העסקה עם סאנדור בתנאים הנוכחיים שכן לטענת הטייסים תנאי המנוחה בטיסות סאנדור שערורייתיים שכן המטוסים בהם היא משתמשת או חוכרת מותאמים לטיסות קצרות ואינם מאפשרים מנוחה הולמת כמתחייב מכללי הזהירות.

עקב הסירוב הפסיקה בשבועות האחרונים סאנדור את השימוש במטוסים שבבעלותה והיא עושה שימוש רק במטוסי אל-על. יו"ר ועד הטייסים איתי רגב אמר בתגובה כי הוועדה הפנה את תשומת ליבה של ההנהלה בבעיות שהתעוררו בנוגע לתפעול סאנדור ואף הצביע על פתרונות אפשריים.

מחברת סאנדור נמסר בתגובה כי סאנדור פועלת באותה מתכונת שנים רבות אולם לאחרונה עלו דרישות חדשות שלא עלו בעבר סאנדור ורת"א מנהלות דיון מתמשך וענייני בשיתוף פעולה מלא על מתכונת ההפעלה של החברה השלב הראשון עד להסדרה המלאה של מתכונת ההפעלה יבוצעו הטיסות ב"החכרה רטובה" מאל-על.