אנליסט מציג: המהפכה השיווקית של שנידובסקי

ישווק את בית ההשקעות באמצעות סוכני ביטוח

לאחר שחרת על דגלו את הסיסמה לפיה הוא "מתמקד בהשקעות ולא בשיווק", עומד בית ההשקעות אנליסט לבצע שינוי במדיניותו. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות שבשליטת שמואל לב ואהוד שילוני הקים לאחרונה פעילות שיווק באמצעות סוכני ביטוח. המהלך, שנחשב חדשני עבור בית ההשקעות שממעט בדרך כלל בפרסום, הוא אחת היוזמות הראשונות של המנכ"ל החדש יחסית, איציק שנידובסקי.

המטרה של שנידובסקי היא להתמקד בסוכנויות ההסדר הגדולות ובלקוחות פרימיום, על מנת להגדיל את נתח השוק של אנליסט בעיקר בתחום ניהול התיקים וקופות הגמל.

שנידובסקי, לשעבר משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של מיטב, נחשב לאחד החלוצים בתחום השיווק הפיננסי, בעידן שלאחר ועדת בכר, ובמהלך עשר השנים בהן עבד במיטב, גדל בית ההשקעות מבוטיק משפחתי קטן לאחד השחקנים המשמעותיים בשוק.

אנליסט נקט עד היום גישה שיווקית צנועה ושקטה. התחרות בשוק ההשקעות - ואולי אף הפגיעה שספג בית ההשקעות ב-2008 על רקע התשואות הגרועות בקופות הגמל - הביאו את לב ושילוני לפנות את כס הניהול לטובת שנידובסקי. האחרון, אגב, אינו מתכוון להפוך את אנליסט לאחד מבתי ההשקעות הבולטים מבחינת היקף הפרסום והשיווק, ואנליסט ימשיך להיות בית השקעות שפונה לחתך מאוד מסוים של לקוחות, אך תוך חיזוק זרועות ההפצה שלו והגברת המודעות למותג.

כיום מנהל אנליסט כ-8 מיליארד שקל, כאשר רק כמה מאות מיליוני שקלים מתוכם גויסו על ידי משווקים לקופות ולתיקי ההשקעות. פעילות הסוכנים בחברה תנוהל על ידי ליאת טלר.