תאגיד האחזקות של קיבוץ שפיים השקיע 5.2 מיליון שקל בחברת S.T.I תמורת 35%

החברה מפתחת מייצרת ומשווקת מערכות מתקדמות לשוק בטחון הפנים העולמי ■ מספר הדירקטורים בחברה מטעם שפיים יהיה זהה לדירקטורים של שאר בעלי המניות ■ היו"ר של S.T.I הוא אלוף במיל' עמירם לוין

תאגיד האחזקות של קיבוץ שפיים ביצע השקעה והלוואת בעלים בסך 5.2 מיליון שקל בחברת S.T.I - Security Technology Integration תמורת 35%. "אנו מצפים שהשקעה זו תגדיל את הפעילות העסקית של עסקי שפיים, תתרום לרווח הנקי, תוסיף מקומות עבודה ותפזר את הסיכונים של המערכת העסקית של שפיים", אמר חזי מאור, מנהל העסקים של שפיים.

הנתח שהוקצה לשפיים בחברה, 35%, מתייחס להון המניות המונפק והנפרע של החברה בדילול מלא של שאר בעלי המניות בחברה.

במסגרת העסקה נקבע, שמספר הדירקטורים מטעם שפיים יהיה זהה לדירקטורים של שאר בעלי המניות, כלומר תהיה לקיבוץ היכולת להשפיע בצורה משמעותית על התנהלות החברה.

"בימים אלו אנו בוחנים כיוונים נוספים להשקעות צמיחה בכל המגזרים הקיימים בשפיים בין היתר, בתיירות, בתעשייה, בנדל"ן המניב ובחקלאות. כמו כן נבחנות אפשרויות להוספת עסקים ופעילויות עסקיות באמצעות מיזוגים ו/או רכישות במטרה להגדיל את מגוון עסקי שפיים", אמר מאור.

היו"ר הוא עמירם לוין

חברת S.T.I הוקמה בשנת 2002 על-ידי יובל עובדיה (בן קיבוץ יגור), היזם המוביל ובעל מניות המרכזי. האלוף במיל' עמירם לוין מכהן כיו"ר החברה.

החברה פועלת בתחום פיתוח, ייצור ושיווק מערכות מתקדמות לשוק בטחון הפנים העולמי, ומתמחה בעיקר בתחום גילוי, זיהוי ומניעה של פעילות טרור עבור מתקנים אסטרטגיים בישראל ובעולם.

משפיים נמסר, כי במרוצת השנים החברה רשמה מספר פטנטים בתחום, ומספר פטנטים נמצאים בשלבי רישום. עוד נמסר, כי לחברה יכולות ייחודיות לפיתוח טכנולוגיות בתחום בטחון הפנים, בהתבסס על היכרות מעמיקה של היזמים עם דרישות השוק.

עוד מציינים בשפיים, כי אחד היתרונות המשמעותיים של שוק בטחון הפנים הוא שתחום זה כמעט ואינו מושפע מתנודות במצב הכלכלי העולמי. בנוסף, ניתוח מגמות העבר בשווקים הרלוונטיים מלמד כי הביקוש למוצרים טכנולוגיים מתקדמים גדל מדי שנה, כפועל יוצא מהתגברות הטרור העולמי.

קיבוץ שפיים מצבע את השקעותיו באמצעות תאגיד האחזקות שלו, שהוא אגודה שיתופית חקלאית בע"מ. התאגיד הוקם ב-2003 במטרה להפריד בין עסקי הקיבוץ לקהילה, כדי לאפשר מחד הגנה על נושאים הנוגעים לקהילה כמו בתי החברים, פנסיה וכו', ומאידך לאפשר התנהלות עסקית כלכלית על-פי קריטריונים מקובלים. בעלי התאגיד הם חברי קיבוץ שפיים. באמצעות התאגיד מחזיק הקיבוץ ומנהל את כל עסקיו הקיימים. הקמת התאגיד הוא חלק מתהליך רה-ארגון של כל עסקי שפיים.