ברק על הנסיעה לפריז: "זו אחריותי. מי שעושה - גם טועה"

"אני מברך על החקירה, ואין לי שום דבר להסתיר" ■ דיבר במסגרת התרגיל הנרחב של צה"ל עם צבא ארה"ב ■ החיים הטובים של אהוד ברק ורעייתו בסלון האווירי בצרפת: 4 לילות בסוויטה בפריז ב-20,625 שקל ללילה

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (ג') לראשונה לדו"ח מבקר המדינה שמתח ביקורת על הוצאות נסיעת משלחת משרד הביטחון אל הסלון האווירי בפריז. "אני נושא באחריות לכל מה שקורה במערכת הביטחון, ובתוך כך גם התקלה הזו", אמר שר הביטחון במהלך תרגיל פריסת סוללת נ"מ של חיל האוויר הישראלי וכוח של צבא ארה"ב ברמת-אביב.

"הופקו לקחים ויופקו לקחים, ונוודא כי דברים כאלה לא יוכלו להישנות. לווידוא הזה אני אחראי. מי שלא עובד - לא קורות אצלו תקלות, ואנחנו נתקן, נטפל ונמשיך קדימה", הוסיף ברק.

בתשובה לשאלה האם לא הבין את היקף התשלומים, ענה שר הביטחון כי "ייתכן שבדיעבד יש בזה משהו, אבל העיקר זה היכולת והחובה לתקן דברים כאלה שלא יקרו שוב".

ברק התייחס לראשונה גם להחלטת מבקר המדינה לחקור את פרשת העברת החברה שהיתה בבעלותו, "אהוד ברק בע"מ", ל-3 בנותיו עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון. "אני מברך על ההחלטה של מבקר המדינה לחקור. עו"ד דורון כהן, שהוא הדירקטור בחברות האלה, מסר להם כי בכוונתו להעביר את כל הפרטים שקשורים לתגמולים שהגיעו לחברות לאחר מינויי אל מבקר המדינה. אין פה שום דבר לא מסובך ולא פשוט, והמבקר יקבל את התיק וזה ייבדק", אמר.

כזכור, לפני כשבועיים קבע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי מדובר ב"בזבוז משווע וחוסר התחשבות בכספי ציבור בנסיעת משלחת משרד הביטחון לסלון האווירי בפריז ביוני השנה".

מהנתונים שפרסם המבקר עולה כי פמלייתו של שר הביטחון, אהוד ברק, הוציאה על הנסיעה כ-500 אלף שקל. ברק עצמו קיבל סוויטה בעלות של כ-20,750 שקל ללילה - עלות הגבוהה עד פי חמישה מעלות הסוויטה של השר בשנים קודמות.

המבקר ציין כי עלותה של פמליית השר, שכללה 16 אנשים ובהם רעייתו של ברק, יועציו וכן צלם, הגיעה ל-500 אלף שקל - בעוד עלותם של יתר חברי המשלחת, שמנתה 34 משתתפים, נציגי המשרד וצה"ל וכן נציגים של המשרד בחו"ל, הגיעה לכ-400 אלף שקל - 26% פחות מעלות פמליית השר שכללה כאמור רק 16 אנשים. בין היוצאים: 3 נציגים מתחנת גלי צה"ל ונציג אחד מהעיתון "במחנה".

ברק 2
ברק 1

אהוד ברק נילי פריאל / צלם: מץ 76