גם אנגל משאבים עשויה שלא לעמוד בתשלום האג"ח הקרוב

הצרות של קבוצת בוימלגרין מתרחבות: חודשיים לאחר שאנגל אירופה, חברה בת (75.4%) של לגנא מקבוצת אזורים, הודיעה שלא תעמוד בהחזר החוב בזמן למחזיקי האג"ח שלה, משגרת גם החברה הנכדה הודעה בנוסח דומה

חודשיים לאחר שאנגל אירופה , חברה בת (75.4%) של לגנא מקבוצת אזורים , הודיעה שלא תעמוד בהחזר החוב בזמן למחזיקי האג"ח שלה, משגרת גם הנכדה, אנגל משאבים , הודעה בנוסח דומה. אנגל משאבים הנפיקה אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל, והתשלום הקרוב, בגובה של כ-35 מיליון שקל, צפוי בפברואר. בחודש שעבר לא החזירה אנגל משאבים הלוואה של 50 מיליון שקל לחברה האם (64.7%) , אנגל אירופה, אך שילמה את הריבית למחזיקי האג"ח שלה, המיוצגים על יד משרד קליר-בנימיני.

אתמול הודיעה אנגל אירופה שמלוא אחזקותיה בחברת אנגל משאבים ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח שלה, כחלק ממתווה פעילות זמני שבו יפעלו בשיתוף פעולה לצורך איתור משקיע. בהודעת אנגל אירופה נמסר כי "החברה והנציגות יפעלו במשותף לגיבוש הסדר לחובות החברה, באמצעות איתור משקיע שיזרים כספים לחברה במסגרת מתווה שיאפשר את הבראתם והשבחתם של נכסיה, לרבות אנגל משאבים ופיתוח".

את המהלך מוביל עו"ד עופר שפירא, המייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה. בעבר גילו חברת יורופורט של מוטי קירשנבאום וקבוצת משקיעים בראשות רו"ח חיים אסיאג עניין בחברה. כיום מוזכרת גם קרן גדעון, שבראשה עומד ד"ר ירון זליכה, בין המתעניינים.

לגנא, העומדת בראש פירמידת החובות, היא חברה בת (74%) של אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, וסך החוב של הקבוצה בכל סדרות האג"ח עומד על 750 מיליון שקל. במהלך אסיפת אג"ח של אנגל משאבים שהתקיימה היום בתל-אביב עודכנו המשקיעים על מצבה של החברה, שבינתיים ממשיך להידרדר. החברה הבת, אנגל מזרח אירופה (EEE), הודיעה היום שיש ספק באשר ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה לפירעון הלוואות בסך של 12 מיליון אירו לבנקים. אנגל משאבים מתבקשת להזרים 900 אלף אירו כהלוואת גישור לאנגל מזרח אירופה.