חשיפה: החובות הפרטיים של לב לבייב לבנקים הישראליים - 3.1 מיליארד שקל, מהם 2 מיליארד לבנה"פ

גלובס tv החוב של לבייב לבנקים הוא דרך החברה הפרטית ממורנד שבשליטתו ■ פועלים הוא הבנק החשוף ביותר לממורנד ■ לדיסקונט חשיפה לממורנד בהיקף של 350 מ' ש' ומולה משועבדות מניות בשיעור של 8% ■ חובות ממורנד לבינלאומי עומדים על כ-200 מיליון שקל, ולמזרחי טפחות - 150 מיליון שקל

החוב של לב לבייב לבנקים, דרך החברה הפרטית ממורנד שבשליטתו, עומד על 3.1 מיליארד שקל - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס". החובות מגובים בערבות אישית של לבייב, בכל מניות אפריקה ישראל שברשותו ובביטחונות ספציפיים חיצוניים, כאשר כל הבנקים חשופים ללבייב במידה זו או אחרת.

מרבית החשיפה לממורנד היא של בנק הפועלים: היקף החוב נאמד ב-2 מיליארד שקל. החוב מגובה בבטוחות כמו 46% ממניות אפריקה ישראל ופרויקט נדל"ן ברוסיה. החשיפה של בנק לאומי היא בהיקף של 400 מיליון שקל, שיעור נמוך משמעותית מחלקו היחסי במערכת. לאומי קיבל בטוחות בשעבוד מניות אפריקה ישראל בשיעור של 9%.

לבנק דיסקונט חשיפה לממורנד בהיקף של 350 מיליון שקל, ומולה משועבדות מניות בשיעור של 8%. חובות ממורנד לבנק בינלאומי עומדים על כ-200 מיליון שקל, ולמזרחי טפחות 150 מיליון שקל. הבינלאומי כבר הפריש בגין חובות אלו כנדרש ובאופן שמרני. מול חובות אלו מחזיקים הבינלאומי ומזרחי-טפחות 6% ו-5% ממניות אפריקה בהתאמה.

מעבר לכך, לאפריקה עצמה חוב לבנקים בהיקף של 500 מיליון שקל, רובם לפועלים, שכבר הפריש בגינם בעבר.

22