מנופים הכניסו שותף; השלימו עסקאות שיזרימו 550 מ' ש'

ASTC, הסינגפורית תשקיע במזומן כ-342 מ' ש' ובתמורה תקבל 45% ממנופים כאשר שיעור זהה יוותר בידיה של קבוצת ננקשוילי-בן זקן ■ בנוסף, הושלמה עסקת המיזוג של חברה אשר מחזיקה ב- 75% מה"סטאר סנטר" באשדוד למנופים לפי שווי של 180 מ' ש'

חברת מנופים פיננסים דיווחה כי הושלמה כניסת המשקיעים הזרים ובוצע מיזוג הסטאר סנטר. בעקבות כך יוזרמו למנופים כ-550 מיליון שקל בנכס ובמזומנים. מנופים פיננסים הודיעה היום על השלמה בו זמנית של מספר עסקאות עליהן דווח בעבר וזאת לאחר שנתקיימו כל התנאים המתלים שנדרשו להשלמתן.

מדובר בהשקעה במזומן של כ-342 מיליון שקל של חברת ASTC, חברה סינגפורית בשליטת איש העסקים מרקוס וובר. העסקה בוצעה כנגד הקצאת מניות ובהצטרפותה של ASTC לגרעין השליטה במנופים ביחד עם קבוצת נניקשוילי בן זקן. כל אחת מהקבוצות הנ"ל מחזיקה לאחר העסקות ב- 45% ממניות מנופים.

כמו כן, הושלמה השקעה במזומן של חברה קפריסאית בסך של כ- 32 מיליון שקל כנגד הקצאת כ- 4% ממניות החברה.

בד בבד עם ביצוע העסקאות הנ"ל הושלמה עסקת המיזוג של חברה אשר מחזיקה ב- 75% ממתחם הסטאר סנטר באשדוד למנופים כנגד הקצאת מניות. החברה, בעלת מתחם הסטאר סנטר, שהוחזקה עד למועד המיזוג על ידי אברהם נניקשוילי, ג'קי בן זקן וחיים רביבו הפכה לאחר המיזוג להיות חברה בת של מנופים. לבעלי המניות הנ"ל הוקצו מניות במנופים בשווי של כ-180 מיליון שקל.

כתוצאה מהעסקאות הנ"ל הוזרמו לחברה מזומנים בסכום כולל של כ- 375 מיליון שקל ונכס ששוויו נטו הינו כ- 180 מיליון שקל. המחיר בו בוצעו כל העסקות משקף שווי למניה של כ 0.81 שקל. במסגרת העסקה מונו שלושה דירקטורים חדשים מטעם ASTC במנופים.

מרקוס וובר: "המשק הישראלי הציג התמודדות מרשימה במשבר הכלכלי האחרון ואנחנו שמחים על ההחלטה להיכנס להשקעות בישראל באמצעות חברת מנופים פיננסים, אותה למדנו להכיר היטב. אנו רואים בהשקעה השקעה ארוכת טווח ובטוחים כי שיתוף הפעולה עם בעלי השליטה הקיימים יאפשר את ניצול הפוטנציאל שגלום בחברה".

דני וקנין: "זהו מהלך דרמטי אשר משנה את פניה ויכולותיה הפיננסיות של החברה ומגיע בעיתוי מתאים, עם ניצני התעוררות מהמשבר הכלכלי. המצב החדש מיטיב עם כלל בעלי המניות של החברה ומאפשר השבחה של הנכסים הקיימים ופותח אופק חדש להזדמנויות עסקיות".

ג'קי בן זקן: "אני שמח על הצטרפותה של ASTCלגרעין השליטה. שיתוף הפעולה עם חברת השקעות בינלאומית יעניק עוצמה ויכולות נוספות לחברה. אני גאה על הכנסת מתחם ה"סטאר סנטר", אותו הקמתי ביחד עם שותפי במשך כ 6 שנים, למנופים, זהו נכס ייחודי ומרשים אשר משביח את פורטפוליו הנכסים של החברה".

את חברת ASTC בישראל ייצגו בעסקה, אלן זאקס וארנון מיינפלד ממשרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן ואת חברת מנופים פיננסים ייצגו טל כהן ברון ממשרד עוה"ד פישר בכר חן ועוה"ד טרי אלמוזלינו ארנון ומור כהן.