עובדי קק"ל: "שכר הבכירים בלתי נסבל ובלתי מוסרי"

חשיפת שיאני השכר של קק"ל בידיעה שפירסם משה ליכטמן ב"גלובס" עוררה סערה בקרב העובדים

חשיפת שיאני השכר של קק"ל בידיעה שפירסם משה ליכטמן ב"גלובס" עוררה סערה בקרב העובדים. זאת, משום שגזבר קק"ל, דוד לזרוס, שהגיע לצמרת השיאנים עם שכר של 56 אלף שקל ברוטו בחודש, הוא זה שהאיץ עד היום בעובדים לאמץ תוכנית התייעלות ולוותר על חלק מההטבות שניתנו להם עד כה.

"נדהמנו לקרוא כי בשעה שאנו נאבקים על יישומם של הסכמי השכר הארציים ועל תיקון עיוותים למקבלי שכר מינימום, אתה משלשל לכיסך מדי חודש בחודשו שכר בשיעור הגבוה פי-15 מגובה שכרם של חלק מהעובדים שאנו מייצגים. לדעתנו, זהו פער בלתי מוסרי, בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת", כתבו ללזרוס יו"ר ארגון העובדים הארצי, גיל פנר, וסגנו אלי כהן, במכתב, שהגיע לידי "גלובס".

יצוין כי על אף הפערים שציינו נציגי העובדים, מרבית עובדי קק"ל מרוויחים היטב עם שכר ממוצע של 16,650 שקל בחודש. בנוסף, הם זוכים לביטוח בריאות וסיעוד פרטי על חשבונה המלא של קק"ל, ולהטבות שונות. דו"ח שהזמינה לאחרונה הנהלת קק"ל העלה כי הסכמי השכר של העובדים משופרים לעומת אלה של העובדים בחברות הממשלתיות, דבר העלול להקשות על יציבותה בעתיד. כך, אחד הצעדים שביקש לבצע לזרוס במסגרת תוכנית ההתייעלות, הוא הפסקת הנורמה שבה קק"ל מגלמת עבור העובדים את שווי השימוש ברכבים הצמודים.