שיאן השכר בקק"ל - הגזבר: 56 אלף שקל בחודש

ממוצע 10 הבכירים - 47 אלף שקל ■ קק"ל: "אימצנו את הנורמות הציבוריות" ■ תקציב הקרן הקיימת מגיע בעיקרו מהכנסות מתמורת מכירת קרקעות שמינהל מקרקעי ישראל משווק עבור קק"ל

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" על עלויות שכרם של בכירי קרן קיימת לישראל עולה כי 10 מקבלי השכר הבכירים בקק"ל מקבלים שכר ממוצע חודשי ברוטו של כ-47 אלף שקל בחודש. השכר החודשי הממוצע ברוטו של 10 בכירי המגזר הציבורי, שפורסמו לפני ימים אחדים, הוא 78 אלף שקל.

שיאני השכר החודשי בעשירייה השנייה (ברוטו) בקק"ל הם:

מרים רותם-סימון, המבקרת הפנימית, 40 אלף שקל; אילן בארי, מנהל מרחב מרכז, 39 אלף שקל; מיכאל ויינברגר, מנהל אזור בצפון, 39 אלף שקל; יגאל יאסינוב, סגן יו"ר הדירקטוריון (ישראל ביתנו), 39 אלף שקל; יעל שאלתיאלי, המנכ"ל (עבודה), 39 אלף שקל; עמי אוליאל, מנהל מרחב דרום, 39 אלף שקל; אשר הירש, מנהל אגף תחזוקה, 38 אלף שקל; זאב קדם, מנהל אגף התרמה, 37 אלף שקל; אבירם צוק, מנהל אזור בצפון, 37 אלף שקל; משה כהן, מנהל אגף מפעלי פיתוח, 37 אלף שקל.

גוף דו-מהותי

תקציב הקרן הקיימת מגיע בעיקרו מהכנסות מתמורת מכירת קרקעות שמינהל מקרקעי ישראל משווק עבור קק"ל. בשנים האחרונות קיבלה קק"ל הכנסות בסכומים הנעים בין 500 ל-800 מיליון שקל בשנה.

בבדיקה פנימית של קק"ל שנערכה ב-2008 נאמר, כי הסיבות העיקריות לשכר הגבוה לבכירי קק"ל הן ריבוי רכבים וגילום מלא של שוויים, עלייה מהירה בדרגות ללא תקרת דרגות, ריבוי משרות ניהול, תוספות מיוחדות וריבוי שעות נוספות.

קק"ל הוא גוף דו-מהותי, משום שמדובר בחברה פרטית בע"מ (בשליטת הקונגרס הציוני) אולם חלות עליו חובות של גופים ציבוריים. קק"ל אינו כפוף לביקורת של הממונה על השכר במשרד האוצר.

מקק"ל נמסר בתגובה: "המדובר במנהלים הבכירים ביותר בקק"ל העומדים בראש ארגון בעל מחזור פעילות של 650 מיליון שקל ומופקדים על כ-1,000 עובדים, אשר באופן טבעי ממוצע משכורתם נמוך יותר. נציין כי אף על-פי שקק"ל רשומה כחברה פרטית בע"מ, היא אימצה את הנורמות הציבוריות ושומרת על רמת שכר המקבילה לחברות הממשלתיות. לאחרונה נערך דו"ח מקצועי חיצוני מקיף בסוגיה זו המאשש נתונים אלו באופן חד-משמעי".