הראל על ההסדר עם אפריקה: "מי שיחזיק בחבילה - ירוויח"

אמיר הסל, המשנה למנכ"ל בקבוצת הראל ומנהל חטיבת ההשקעות בקבוצה אומר ל"גלובס": לאורך כל הדרך הראל התמקדה במטרה העיקרית, והיא השגת מקסימום השווי לבעלי האג"ח - הצלחנו להגיע לשווי שעומד מבחינתינו במטרה"

"לאורך כל הדרך הראל התמקדה במטרה העיקרית והיא השגת מקסימום השווי לבעלי האג"ח - הצלחנו להגיע לשווי שעומד מבחינתינו במטרה", אומר היום ל"גלובס" אמיר הסל, המשנה למנכ"ל בקבוצת הראל ומנהל חטיבת ההשקעות בקבוצה על רקע הסדר החוב אליו הגיעה נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל והנהלת החברה.

"התועלת הנוספת שהושגה בשלב הסופי של המו"מ היתה הגדלת סדרת האג"ח הארוכה שתועמד לטובת בעלי האג"ח הנוכחיים ב-200 מיליון שקל, מ-3.3 מיליארד שקל ל-3.5 מיליארד שקל".

הסל מסביר כי עם הגדלה זו תגיע שווי החבילה לכ-90 אגורות בשלב הראשוני עם סיכוי גבוה מאד כי תוך זמן קצר יגיע הערך של האגרת לרמה של שקל, (הערך המתואם המקורי של האג"ח), ואף מעל זאת. זאת מאחר שהריבית שנושאות האג"ח הארוכה עולה בהדרגה מרמה נוכחית של כ-6% עד לכ-8% קרוב למועד פדיונן, כאשר התשואה האפקטיבית הממוצעת הינה 7%.

"יום לאחר ההסדר שוויה של החבילה הכוללת למחזיקי האג"ח מזנק לכ-90 אגורות לעומת המצב ערב ההסדר בו היתה שווה החבילה כ-54 אגורות, להערכתי מי שיחזיק את החבילה לאורך זמן יקבל שווי של מעל ל-100 אגורות וירוויח".

"בעקבות ההסדר, אפריקה יוצאת לדרך חדשה שבה תוכל לפעול להשבחת נכסיה מה שיביא להצפת ערך ויגרום לעליית שווין של האג"ח ושל המניות".

בהתייחסו לכך שמדובר עדיין בטיוטה של הסכם ועדיין צריכים הבנקים לאשר אותו אומר הסל כי הוא מעריך שהבנקים יתמכו בהסדר כי "הוא טוב להם ביחס לאלטרנטיבה בה לא היה מאושר הסדר מסוג זה ורמת הסיכון של החוב של לבייב גם להם היתה גוברת".

קולה של הראל כמעט ולא נשמע במהלך המו"מ ועל כך אומר הסל: "הראל חשבה כי הדרך הטובה ביותר להיתנהל במהלך המו"מ היא לא לחשוף את העמדות שלה ואת הקוים האדומים שלה עד סיום המו"מ, אך דאגה כי עמדתה תבוא לידי ביטוי במסגרת ההסדר תוך שהיא שומרת על העקרונות שהנחו אותה לאורך כל הדרך להשגת שווי מקסימלי בעבור מחזיקי האג"ח".