גלובל פייננס רוצה את הכסף: "לאפריקה יש את היכולת לשלם"

יצרנית האג"חים חשופה ב-150 מיליון שקל לאג"ח מסדרה ט' של אפריקה ישראל שאמור היה להיפרע ב-10 בנובמבר

"יש לי זכות חוקית לקבל את הכסף שלי בזמן, ולאפריקה ישראל יש את היכולת לשלם לי. כל השאר זה ספקולציות", כך אומר ל"גלובס" רמי ירדן, העומד בראש חברת גלובל פייננס שחשופה בהיקף של כ-150 מיליון שקל לאפריקה ישראל. גלובל פייננס היא חברה שהנפיקה מספר סדרות של אג"ח מובנות.

סדרות א' עד ג' של החברה מגובות ב-150.1 מיליון שקל באגרות חוב מסדרה ט', שהיו אג"ח פרטיות עד לפני מספר חודשים, ואילו בתיק הנכסים המגבים השני יש לחברה חשיפה של 26.5 מיליון שקל לאג"ח ט' ו-97.1 מיליון שקל לאג"ח י'. סה"כ היקף החשיפה במונחי תזרים מהוון עומד על כ-10% מסך תיק אגרות החוב של החברה.

אג"ח ט' של אפריקה ישראל היא הסדרה עם המח"מ הקצר ביותר ומועד הפירעון ב-10 בנובמבר. למחזיקי האג"ח הקצרות יש אינטרס ברור שהסדר החוב לא יצא לפועל כיוון שהחברה תדחה ת התשלום למאות שיש ביכולתה לשלם להם.

גלובל פייננס הוקמה לפני 7 שנים, במטרה להביא מוצרים חדשניים לארץ. הבעלות על החברה (למעט בסדרה 8) נעשית באמצעות חברה משותפת הנקראת גלובל ג'י.אר., והבעלות בה מתחלקת בין רמי ירדן, המחזיק ב-50%, ד"ר דוד כהן המחזיק 16.66%, ואחיינו גדעון תדמור, המשמש כיום כמנכ"ל שותפויות חיפושי הנפט והגז אבנר ודלק אנרגיה, המחזיק ב-33.33% ממניות גלובל ג'י.אר.