עדות: "האוטובוס החליק, התקפלנו במקום והרגשתי שאני תקוע"

בתאונה הקטלנית אדם אחד נהרג ו-34 נוספים נפצעו, 12 מתוכם במצב קשה ■ הנפגעים הינם גימלאים תושבי רמת גן, שיצאו לטיול יחדיו ■ בשעות הלילה עסקו כוחות החילוץ בפינוי כל הפצועים מהתאונה לקבלת טיפול בישראל

(עדכון) בתאונת הדרכים הקשה שהתרחשה אתמול (ו') כאשר אוטובוס תיירים ישראלים התהפך בעיר מאדבה שבירדן, אדם אחד נהרג ו-34 נוספים נפצעו, 12 מתוכם במצב קשה. ככל הנראה בגלל הגשמים הקשים באזור, החליק האוטובוס והתהפך.

"האוטובוס החליק - התקפלנו במקום והרגשתי שאני תקוע", סיפר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט אחד הפצועים בתאונת האוטובוס אמש בירדן. כל הפצועים מהתאונה פונו לישראל, חלקם במסוקים של חיל האוויר וחלקם באמבולנסים של מד"א לבתי החולים: שיבא תל השומר, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק.

בשעות הלילה עסקו כוחות החילוץ בפינוי כל הפצועים מהתאונה לקבלת טיפול בישראל. 18 אמבולנסים של מד"א, 3 ניידות טיפול נמרץ ושלושה מסוקים של חיל האוויר פינו את הפצועים. ממד"א נמסר הבוקר כי שלושה מבין הפצועים הם במצב בינוני ו-28 נפצעו באורח קל. לבית החולים שערי צדק פונו 11 פצועים קל הסובלים בעיקר משברים ופגיעות בגפיים.

לבית חולים הדסה עין כרם פונו 19 פצועים במצב קל עד בינוני. חמישה מבין הפצועים שוחררו הבוקר מבית החולים הדסה עין כרם.

לבית החולים שיבא תל השומר הגיעו במהלך הלילה ארבעה פצועים, שניים במצב קשה ושניים במצב קל עד בינוני. ד"ר ארנון אפק מבית החולים סיפר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט כי הם עברו סדרה של בדיקות. נכון להבוקר מאושפזת בשיבא פצועה אחת במצב קשה עם פגיעה בחזה. "היא סובלת מכאבים, אבל אנחנו משגיחים עליה", אמר ד"ר אפק והוסיף כי הפצועה השנייה מאושפזת ביחידת הטראומה ומצבה מוגדר בינוני. לדבריו, היא נפגעה באזור הפנים והראש.

התאונה הקטלנית ארעה אתמול בשעות אחר הצהריים כאשר אוטובוס של תיירים ישראלים התהפך בעיר מדבה שבירדן, כחצי שעה נסיעה מדרום לבירה עמאן. האוטובוס החליק והתהפך, ככל הנראה בגלל הגשמים הקשים באזור.

האוטובוס היה במרחק של כחצי שעה נסיעה מעיר הבירה עמאן בדרכו לפטרה, ועליו היו גם כמה משפחות. במשרד החוץ אמרו אתמול בערב כי כל הנפגעים הינם גימלאים תושבי רמת גן, שיצאו לטיול יחדיו.

הנפגעים בתאונה הועברו לבתי החולים בעמאן לקבלת טיפול, ונציגי השגרירות הישראלית הגיעו כבר לבתי החולים, על מנת לתאם את הליך העברת הנפגעים הישראלים לטיפול בארץ.

ניידות טיפול נמרץ המתינו זמן קצר לאחר התאונה במעבר הגבול אלנבי לקבלת הפצועים ולהעברתם לטיפול בישראל. בשעות הלילה הועברו הפצועים לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ובית החולים "העמק" בעפולה, כפי שאמרו קודם לכן גורמים במד"א לחדשות 2.

מסוקים של צה"ל העבירו חלק מהפצועים לטיפול בארץ

חלק מהאמבולנסים של מד"א אף נכנסו לירדן לאחר שקיבלו אישור מיוחד לכך -על מנת להעביר את הפצועים לארץ. זאת, לצד סיוע אווירי מיוחד אותו אישר שר הביטחון אהוד ברק, בהוראתו לשלוח שני מסוקים של חיל האוויר, לשם העברת פצועים במצב קשה לטיפול בבתי החולים בארץ. ברשות שדות התעופה אישרו הערב כי מעבר אלנבי צפוי להיות פתוח במהלך כל הלילה, על מנת להקל את מעברם של הפצועים.

במשרד החוץ פעלו בתיאום מלא יחד עם רשויות ההצלה והבריאות בירדן, במטרה להעביר מהר ככל שניתן את הפצועים לישראל, וכן לחקור את התאונה. "לאחר קבלת ההודעה על תאונת הדרכים הוקפצו אמבולנסים למקום התאונה ובו זמנית יצרנו קשר עם הממשל בירדן", אמר הערב מושל מדבה, עלי א-שרע בשיחה מיוחדת עם חדשות 2.

"ראש ממשלת ירדן ושר הפנים שלחו נציגים לבתי החולים, על מנת לבדוק את מצבם של הפצועים". לדבריו של א-שרע, "בירדן תיאמו עם ישראל את אופן העברת הפצועים לארץ".

בשנה שעברה: 25 תיירים רוסים נהרגו בתאונה בישראל

בדצמבר בשנה שעברה נהרגו 25 תיירים רוסים מסנט פטרסבורג, שעה שהאוטובוס הישראלי שהסיע אותם התהפכך לתהום עמוקה בדרכו לאילת. 33 בני אדם נוספים נפצעו בתאונת הדרכים הקשה ביותר שידעה ישראל, 23 מתוכם באורח קשה.