לינדנשטראוס החליט לסגור את תיק בנק ישראל-שרי אריסון

החליט שלא לקיים בדיקה בתלונתה של בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, נגד סטנלי פישר ורוני חזקיהו בפרשת הדחת היו"ר דני דנקנר ■ עם זאת, המליץ לבנק ישראל לערוך תחקיר פנימי להפקת לקחים לעתיד

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החליט לסגור את תיק בנק ישראל-שרי אריסון. המבקר בחן את תלונתה של בעלת השליטה בבנק הפועלים , שרי אריסון, נגד הפיקוח על הבנקים בפרשת הדחת היו"ר דני דנקנר.

לאחר בחינת הנושא, כולל העדתו של דנקנר עצמו לפני מספר שבועות, החליט המבקר כי לא יפתח בבדיקת התלונה בנושא. יחד עם זאת, הוא ממליץ לבנק ישראל לערוך תחקיר פנימי להפקת לקחים לעתיד.

במאי השנה הגישה אריסון תלונה למבקר המדינה נגד נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ונגד המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בעניין התנהלותם בפרשת הדחתו של יו"ר הבנק דני דנקנר.

אריסון שטחה בפני המבקר את מורת-רוחה מכך שהנגיד והמפקח דורשים ממנה להביא לסיום כהונתו של יו"ר הבנק דני דנקנר, זאת מבלי שהם פורסים בפניה את הסיבות והעובדות שבידיהם, המהוות לכאורה בסיס לדרישה זו. לדברי אריסון, גם יועציה שנפגשו עם הנגיד ועם המפקח לא זכו לקבל מידע על הבסיס לדרישה זו.

עוד טענה אריסון בפני המבקר כנגד מה שהיא מכנה "תפירת תיקים". הכוונה לכך שהנגיד והמפקח דורשים את הדחתו של דנקנר, ולאחר מכן מבקשים חומר על דנקנר - מה שמותיר תחושה כי הם "תופרים תיק", בהיעדר בסיס מוצדק לדרישתם להדיחו.

בנוסף, טענה אריסון בפני המבקר כנגד הדלפות מכוונות מכיוון הפיקוח על הבנקים, וציינה כי היא קוראת על דרישותיו של המפקח בעיתון, עוד בטרם הן מגיעות אליה ישירות.

לאחר שהופיעה אריסון בפני המבקר, הוא דרש ממנה מסמכים להוכחת טענתה. בהמשך הופיעו גם פישר וחזקיהו בפני המבקר. לפני מספר שבועות זימן אליו המבקר גם את היו"ר המודח, דנקנר, שפרס בפניו את השתלשלות העניינים מנקודת-ראותו.

היום (א') הודיע המבקר הן לאריסון והן לבנק ישראל על החלטתו שלא לפתוח בבדיקה בנושא. יחד עם זאת, הוא ממליץ כאמור לבנק ישראל לערוך תחקיר פנימי להפקת לקחים לעתיד.

יש לציין כי המבקר עדיין לא הוציא את הדו"ח שלו בעניין התנהלות הפיקוח על הבנקים בנושא משבר הסאב-פריים, זאת למרות ששלח את טיוטת הדו"ח למבוקרים בחודש ינואר - למעלה מ-9 חודשים.