נתניהו: "עלינו להוביל מדיניות נועזת במגזרים בהם שיעור התעסוקה נמוך"

נתניהו ציין כי מדיניות כזו הכרחית בכדי להביא את ישראל מהעשירון השלישי אל העשירון השני בדירוג המדינות המובילות ברמת התוצר לנפש

"עלינו להוביל מדיניות נועזת במגזרים בהם שיעור התעסוקה הוא נמוך, בעיקר במגזר הגברים החרדים והנשים הערביות" - כך אמר היום (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ישיבת הממשלה.

נתניהו ציין כי מדיניות כזו הכרחית בכדי להביא את ישראל מהעשירון השלישי אל העשירון השני בדירוג המדינות המובילות ברמת התוצר לנפש - זאת בדומה ליעד שהציב שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, במסגרת התוכנית הרב-שנתית של משרדו. "זהו יעד חברתי-כלכלי לאומי אדיר, שיכול להקפיץ את מדינת ישראל עשרות מונים קדימה", הבהיר נתניהו, והטיל על משרד התמ"ת להציג תכנית להגדלת התעסוקה במגזרים אלו. "תהיו נועזים", הוא קרא לאנשי התמ"ת, "באם נצליח בכך - נגדיל את רמת התוצר לנפש באוכלוסיה כולה", הוא הסביר.

נתניהו הביע גם תמיכה בהרחבת תוכנית ויסקונסין, והדף קריאות מצד חברי כנסת שביקשו לקיים על כך דיון נוסף בממשלה. "התוכנית עברה כבר בממשלה וכעת עלינו להעבירה בכנסת", הדגיש נתניהו. אחרי ששר הרווחה, יצחק הרצוג, הגדיר את ויסקונסין "תוכנית חברתית מהמעלה הראשונה", אמר נתניהו: אם שר הרווחה, שר רגיש לנושאי רווחה במלוא מובן ההגדרה בא ואומר זאת לא מתוך ראייה צרה אלא מתוך ראייה חברתית-כלכלית, כנראה שבתכנית התחוללו שינויים מרחיקי לכת".

נתניהו הסכים במהלך הישיבה כי המו"פ הישראלי מושך התעניינות רבה בכל העולם, אך הדגיש כי בשל מגבלות התקציב יש למצוא יותר דרכים לפתח את הידע ללא מעורבות ממשלתית. "עלינו להשתחרר מהתלות הבלעדית בתקציבי הממשלה. עלינו להביא לכאן השקעות זרות, לשלב את הסקטור הפרטי המקומי ולתת גיבוי ממשלתי ל'סיכון' הכרוך במיזמים משותפים כאלו. עלינו להכניס את הסקטור הפרטי כדי להקטין את התלות הממשלתית וכך להרחיב את פרויקטי המו"פ התעשייתיים המשותפים לישראל ולמדינות אחרות", אמר נתניהו. רה"מ הטיל על פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הכלכלית-חברתית במשרד רה"מ, להכין הצעה לשינוי מבנה ההשקעה במו"פ.