הוליווד: הזכויות על סרטי "שליחות קטלנית" עומדות למכירה

המכירה הפומבית, שתיערך מספר שבועות לאחר שהזכויות על "צבי הנינג'ה המוטנטים המתבגרים" נמכרו ב-60 מיליון דולר, צפויה להניב סכום גבוה יותר

זכויות הקניין הרוחני על הסרט "שליחות קטלנית" יימכרו החודש במכירה פומבית, בעסקה שתהווה אבן-בוחן לשווי של הקניין הרוחני בהוליווד בתקופה של התכווצות ברווחים של תעשיית הסרטים.

המכירה הפומבית, שתיערך מספר שבועות לאחר שהזכויות על "צבי הנינג'ה המוטנטים המתבגרים", נמכרו ב-60 מיליון דולר, צפויה להניב סכום גבוה יותר.

המכירה מעוררת עניין רב, מכיוון ש"שליחות קטלנית"' הוא אחד משוברי הקופות הנדירים שהזכויות עליהם אינן נמצאות בידי אחד האולפנים הגדולים.

העניין בזכויות העתידיות על "שליחות קטלנית" ממחיש את ערכו של הקניין הרוחני בתקופה קשה בהוליווד. ערך הקניין הרוחני לא נשחק, ולאחרונה הסכימה וולט דיסני לשלם מקדמה שמנה בגין עסקה בת 4 מיליארד דולר לרכישת אולפן הסרטים מארוול אנטרטיינמנט.

מספר רוכשים פיננסים הביעו עניין ב"שליחות קטלנית". אולפני הסרטים הגדולים מגלים גם הם עניין בזכויות. מקור מקורב למגעים מסר כי גם סוני פיקצ'רס נזכרת בין הרוכשים הפוטנציאליים המובילים. סוני עצמה סירבה להגיב.

עוקבים אחרי העסקה

המקור הוסיף כי גם סאמיט אנטרטיינמנט, החברה מאחורי הסרט "דמדומים", עוקבת אחר העסקה. וכך עושה גם מדיה רייטס קפיטל, שהפיקה את "ברונו" של סשה ברון כהן.

את הזכויות ל"שליחות קטלנית" מציעה למכירה הלסיון, החברה שהפיקה את "שליחות קטלנית: הגאולה", האחרון בסדרת הסרטים, שהכנסותיו בעולם הסתכמו ב-380 מיליון דולר.

במכירה הפומבית לא ייכללו סרטי הסדרה המוקדמים יותר. הזכויות יעניקו לרוכש את האפשרות להפיק סרטים חדשים בסדרה, תוכניות טלוויזיה וסדרות-בת שמבוססות על הפופולריות של הסרט המקורי.

הלסיון הגיעה לפשיטת-רגל לאחר סכסוך עם קרן הגידור פסיפיקור, שהלוותה להלסיון כספים לרכישת הזכויות על "שליחות קטלנית". הזכויות החליפו ידיים פעמים רבות. הלסיון רכשה אותן לפני שנתיים תמורת 25 מיליון דולר ממריו קסאר, שהפיק את "שליחות קטלנית 2: יום הדין".

קווין שולץ, דירקטור ביצועי בכיר ב-FTI, הזכיר את העסקה שבמסגרתה מכרה ניקלאודיאון, רשת הכבלים בבעלות ויאקום, את הזכויות ל"צבי הנינג'ה המוטנטים המתבגרים" תמורת 60 מיליון דולר. "יש לנו נכס שההכנסות ממכירת הכרטיסים שלו גדולות פי שלושה מהכנסות מאלה של 'צבי הנינג'ה'".