גוגל, הגרסה החברתית: פיצ'ר חדש משלב בתוצאות החיפוש תוכן שהעלו החברים

המידע בפיצ'ר Google Social search כולל ציוצים בטוויטר, סטטוסים בפייסבוק, בלוגים ותוכן חברתי נוסף שיצרו החברים ■ וגם: טוויטר השיקה אפשרות ליצור לבד רשימות משתמשים בהתאם לקטגוריות שונות, במטרה לאפשר מעקב יעיל יותר

1. גוגל, הגרסה החברתית

גוגל ממשיכה לשפר את מנוע החיפוש שלה, והשבוע השיקה ענקית החיפוש פיצ'ר חדש, המיועד לטפל בקטגוריה שעתידה להיות פופולרית למדי - החיפוש החברתי.

הפיצ'ר Google Social search, מאפשר למשתמשים שיירשמו להיות חלק מהניסוי, לקבל גם תוצאות חיפוש הכוללות תוכן רלבנטי שהעלו החברים לרשת. המידע כולל ציוצים בטוויטר, סטטוסים בפייסבוק, בלוגים ותוכן חברתי נוסף שיצרו החברים, ואשר אינו מוגדר כתוכן פרטי.

2. טוויטר משתדרגת

גם אתר המיקרו בלוגינג טוויטר ממשיך לשפר את אותם פיצ'רים בהם הוא חלש יחסית, והשבוע הושקה באופן רשמי ולכלל המשתמשים האפשרות ליצור לבד רשימות משתמשים, בהתאם לקטגוריות שונות, במטרה לאפשר מעקב יעיל יותר. בנוסף, משתמשים אחרים יכולים לבחור לעקוב אחר רשימה שמשתמש אחר יצר, כל עוד היא מוגדרת כציבורית. טוויטר מתכנן גם להשיק את ה-API של הפיצ'ר הזה, במטרה לעודד את מפתחי האפליקציות לשלבו במסגרת השירותים שהם מפתחים לטוויטר.

3. שיטוט באלבומי תמונות

הסטארט-אפ Gazopa, שהושק בשבוע שעבר בגרסת בטא ציבורית, מציע שירות חיפוש של תמונות. משתמשים יכולים להעלות לאתר תמונה או להקליד כתובת URL של ויז'ואל ספציפי, ולקבל תמונות דומות, מבלי להקליד שאילתת חיפוש.

כך, גם תמונה ממוזערת של סרטון וידיאו מאפשרת למצוא סרטוני וידיאו דומים, לתייק תמונות על-פי זמן, ולמצוא תמונות הקשורות לחדשות אקטואליות. לדברי החברה, מנוע החיפוש כבר אינדקס מעל ל-60 מיליון תמונות והוא מוצע גם כאפליקציית אייפון חינמית. גם גוגל השיקה בשבוע שעבר פיצ'ר חדש, לאחר שהיה חלק ממעבדת הניסוי שלה במשך כחצי שנה, והוא קרוי Similar Images. כך, במסגרת תוצאות החיפוש שמציע מנוע חיפוש הוויזואלי של גוגל תופיע גם האפשרות לקבל תמונות דומות, אשר מתבססת על טכנולוגיה לזיהוי אלמנטים ויזואליים בתמונות. שירות זה זמין גם בחיפוש בשפה העברית.

4. תרגום מקוון

גוגל מציעה כבר זמן רב את שירות התרגום שלה Google Translate, אולם משתמשים שמעוניינים להכיר שירותים מתקדמים יגלו אולי עניין במוצר החדש Tradukka, המתבסס על שירות התרגום של גוגל, אולם מתיימר להציע תוצאות במהירות גבוהה יותר. על-מנת ליהנות מהשירות יש להעתיק את הקטע המבוקש לתוך תיבת החיפוש, ולהגדיר לאיזו שפה לתרגם את הטקסט. מלאכת התרגום נעשית כמעט בזמן אמת, והיא תומכת גם בשפה העברית.

5. ספר זיכרונות דיגיטלי

אוהבים לספר זיכרונות משפחתיים מן העבר, או מתקשים להיזכר בהם? האתר החדש KidJot הוקם במטרה לאפשר למשתמשים לאחסן ברשת את הזיכרונות המשפחתיים שלהם, בסביבה הדומה לרשת חברתית. כך, יכולים משתמשים לחלוק את הסיפורים הללו עם חברים או קרובי משפחה אחרים, כמו גם לקבוע אלו משתמשים יכולים לראות את המידע. לדברי החברה, קהל היעד העיקרי של אתר זה הוא הורים וילדים.