אשת הסוד

אורנה הוזמן-בכור, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל

"בגיל מאוד צעיר הבנתי ששאפתנות היא חלק בלתי נפרד ממני, שאני מנוע אנרג'ייזר בלתי נדלה", מעידה על עצמה אורנה הוזמן-בכור, המנכ"לית הטרייה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל. זה 14 שנה הצמידה את הקריירה שלה לזו של השר סילבן שלום. "אני נחשבת לאישה הכי קרובה אליו ומשפיעה עליו", היא אומרת בלי להזדקק להצטנעויות מזויפות. עכשיו הגיע הזמן שבו הנאמנות והמרץ שהעמידה לרשותו משתלמים, ומראש הלשכה התמידית הפכה למנכ"לית המשרד ש"חולש על 70% משטחי מדינת ישראל, בדרום מקריית גת ועד אילת, ובצפון מעפולה עד מטולה".

היא נולדה במעוז אביב, פרבר צפון תל אביבי, למשפחה "מאוד ממוצעת. כל הדחיפה והשאפתנות שלי הגיעו מעצמי, לא מהבית". בגיל 18 כבר החלה לעבוד בחברת ההפקות של חיים סלוצקי, ובגיל צעיר הייתה אחראית להפקות ענק, גם לגופים עסקיים וגם למופעי פארק, מה שהיווה מבחינתה הכנה טובה לחיים, כי "הרי כל החיים זו הפקה אחת גדולה".

כשבע שנים לאחר מכן, כשהייתה בת 25, רצתה לעשות שינוי. שלום, אז חבר כנסת, בדיוק התכונן אז לפריימריז של 1995 וחיפש מישהו שיבנה עבורו מערך פעילים, ושיהיה איש לא פוליטי. עבודה לתשעה חודשים. "סלוצקי אמר לו, יש לי מפיקה מדהימה בשבילך", וכך נפגשו. שלום נזכר בימיו כיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת באר שבע, ובהפקות שיזם לימי הסטודנט, ועל רקע החוויות המשותפות "היה חיבור מהרגע הראשון. התחלתי להסתובב עם סילבן בכל הארץ. בפוליטיקה לא הבנתי כלום, אבל מה צריך לעשות הבנתי מהר מאוד".

תשעת החודשים התארכו ל-14 שנים, והוזמן-בכור המשיכה ללוות את שלום כסגן שר הביטחון וכשר המדע. בהמשך ליוותה אותו כשר האוצר, והייתה לצדו כשהיה שר החוץ. התקופה הייתה תקופת מפת הדרכים, ו"במשרד החוץ תמיד שאלו אותי, כמה הוא מתייעץ איתך. הייתי עונה, 'בסוף היום, אחרי שעות אין-סופיות של שיחות, כל אדם יושב עם מקורביו ועם אנשי סודו, ואני אשת סודו כבר שנים'".

בסיום הקדנציה של שלום כשר חוץ הרגישה שמיצתה, והקימה חברה לאסטרטגיה ולקשרי ממשל. אחרי שנתיים וחצי, כאשר קיבל שלום את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, שוב פנה אליה, הפעם בהצעה לתפקיד בכיר בהרבה.

גילך גרם להרמת גבה?

"פחות הגיל, רבים ממנכ"לי משרדי הממשלה הם אנשים צעירים, ויותר היותי אישה. חוץ ממני יש רק אישה אחת שהיא מנכ"לית משרד ממשלתי".

איך את משלבת סדר יום תובעני עם הילדים?

"סדר היום שלי אכן מטורף; קובעים לי פגישות כמו קופת חולים - אחד יוצא, אחד נכנס. מיילים אני מתחילה לקרוא בשבע בערב. אבל זה לא חדש. את שתי הבנות ילדתי בתקופות הכי לחוצות - הגדולה, בת ה-8, כשהיינו באוצר; ואת הקטנה, בת 4 וחצי, במשרד החוץ. תמיד הייתי קרייריסטית, ושהיתי הרבה שעות מחוץ לבית. ללא בעל תומך לא הייתי יכולה לעשות זאת. אני יוצאת מהבית בשמונה וחצי בבוקר, אחרי שעת איכות עם הבנות, וחוזרת בערב בתשע, כשהקטנה כבר ישנה והגדולה מחכה לי בעיניים טרוטות".

יש זמן לתחביבים?

"ממש לא. עד שנכנסתי לתפקיד הקפדתי לעשות הליכות בים. כרגע אני לא מגיעה לזה. בכל יום שישי בבוקר יש לי פגישה שבועית עם הבעל בבית קפה, כבר שנים".

איפה את רואה את עצמך עוד 10-15 שנה?

"בתפקיד ניהולי בכיר".

אורנה הוזמן בכור / צלם: קובי קלמנוביץ

גיל: 39

אישי: נשואה 2 (8 ו-4 וחצי) מתגוררת בתל ברוך צפון השכלה: תואר ראשון במינהל עסקים

מסלול: בגיל 18 החלה לעבוד אצל המפיק חיים סלוצקי, עסקה בין השאר בהפקת אירועי פארק כגון הופעות של מייקל ג'קסון וטינה טרנר. ב-1995 חברה לסילבן שלום, שחיפש מישהו שיקים לו מערך פעילים לפריימריז, ומאז היא מלווה אותו בתפקידיו השונים

בחזרה לפרויקט 40 על 40 - שנת 2009