זו ארצנו

ירון קסטנבאום, מנכ"ל קרן תשתיות ישראל

עוד כשהיה בן 25, סומן קסטנבאום כהבטחה גדולה כשמונה על-ידי מנכ"ל שיכון ובינוי דאז, עוזי ורדיזר, לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי של החברה בחו"ל. לאחר שנתיים באירופה, שבהן עסק בפרויקטי תשתית מגוונים, קסטנבאום נכנע ללחצי המשפחה, וב-1999 הוא חזר לארץ ומונה למנהל הפרויקטים בחברה הממשלתית ענבל, הזרוע של אגף החשב הכללי לביצוע פרויקטי תשתית בשיתוף הסקטור הפרטי (B.O.T). שנתיים וחצי במגזר הציבורי הספיקו לו בשביל לקבל הצעה שאי-אפשר לסרב לה, מיו"ר הראל, יאיר המבורגר, ומעו"ד יהודה רווה - לעבור לניהולה של קרן ההשקעות החדשה שהקים. וכך, מאז סוף 2005 הוא מכהן כמנכ"ל וכשותף בקרן תשתיות ישראל (IIF), שמוגדרת כקרן הפרייבט אקוויטי הראשונה בישראל להשקעה בתשתיות. בשנתיים האחרונות היא גייסה כ-800 מיליון שקלים מבנקים וממשקיעים מוסדיים, והיא מושקעת כיום במרבית פרויקטי התשתיות הגדולים במשק. בין השאר, היא מחזיקה במניות ספקית הגז הטבעי EMG של יוסי מימן, ברכבת הקלה בירושלים, ובתחנת הכוח הפרטית של דליה אנרגיות בכפר מנחם. "לנהל קרן של מאות מיליוני דולרים זה כמו לנהל חברה גדולה במשק. אני רואה בזה אתגר גדול", אומר קסטנבאום.

איך משלבים קריירה עם בניית משפחה?

"זה לא טריוויאלי, וזו לא עבודה של אדם אחד. כדי לבנות קריירה אינטנסיבית צריך מערך תומך שמתחיל מהבית, מהזוגיות. השילוב מתאפשר הודות להבנה ולתפיסות משותפות שלי ושל בת זוגי לגבי סדרי עדיפויות, ויתורים והתגמשות, לצד קווים אדומים. שילוב מאתגר של עבודה ובית כפי שאני תופס את המושג הזה".

היו רגעים שבהם התייאשת מהניסיון לשלב?

"לעולם לא. זה נקרא 'חיים' למרבית האנשים בעולם. לא אגיד שאין רגעים מורכבים, שבהם נראה כי יש יותר מדי כדורים באוויר. אבל פה נכנסת התמיכה וחלוקת הנטל הזוגית, שמאפשרת להתגבר על הקשיים".

האם היו רגעים שהרגשת שגילך מהווה מכשול?

"הייתה לי הזכות לפגוש אנשים שנתנו לי את המושכות והגיבוי המלא למרות גילי הצעיר, אי-לכך מעולם לא חשתי כי הגיל מהווה מכשול".

מהן השאיפות שלך? חמש שנים מהיום?

"מבחינה אישית, חשוב לי להסתכל אחורה ולהיות שלם עם הבחירות שעשיתי. מבחינת הקריירה, בטווח של חמש שנים אני שואף לפתח את הקרן הראשונה ואת קרנות ההמשך, וליצור את אחד מגופי ההשקעה הגדולים במשק הישראלי".

ירון קסטנבאום / צלם: יונתן בלום

גיל: 36

אישי: נשוי 3, מתגורר בשורש

השכלה: תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב

מסלול: שימש כמנהל פיתוח עסקי בשיכון ובינוי, ולאחר מכן כמנהל הפרויקטים בחברת הממשלתית ענבל

בחזרה לפרויקט 40 על 40 - שנת 2009