נציגי מטה המאבק נגד העלאת מחירי הביטוח של האופנוענים התפרצו היום לכנס של ארגון המי"ל בו נאם שר האוצר, יובל שטייניץ והטיחו בו מלים קשות. הנציגים הוצאו מהאולם בכוח על ידי הסדרנים. מוטי מור, רוכב דו-גלגלי במשך כ-35 שנה, הגיע היום בבוקר מטעם תפקידו לכנס מקצועי של עמותת המיל בנוגע לתקשורת חרדית.
בגלל הגשם, זנח מור את האופנוע לטובת רכב פרטי. מור: "ישבתי בפקק שעה וחצי, ובא שר האוצר ומספר לנו על התאוששות המשק. לא יכולתי לשתוק. מהעצבים, קמתי ודיברתי. שאלתי את השר למה הוא דואג לשכבות החלשות ולכיסים של חברות הביטוח? במקום לקבל תשובות נקטו מולי באלימות. שר האוצר ממשיך להתעלם מאיתנו. כבודו מגיע לכנס ונושא נאום על התאוששות המשק, על מה הוא מדבר ? לכן אמרתי לו 'אדוני שר האוצר, אתה חצוף וחוצפן, בגללך עמדתי בפקקים שעה וחצי בדרך לפה, אתה מתעלם מהבקשות שלנו לדבר איתך במשך חודשים וכך פוגע בציבור שלם של רוכבי דו גלגלי. אתה דואג רק לחברות הביטוח שהרוויחו 6 מיליארד שקל'".
שטייניץ אמר בתגובה: "תראו איך אדם בודד מפריע לכנס מקצועי. לא ניתן לבעלי האליטה הכלכלי להכתיב לנו מה לעשות. מעשי בריונות ואלימות, כולל חסימת כבישים, הם בלתי נסבלים. יש לכם כאן דוגמה כיצד בריון אחד לוקח את חירותו של אדם. משרד האוצר לא ייכנע לבעלי ההון ולקבוצות לחץ ויפעל למי מה שנראה לנו צודק ותקין לטובת מדינת ישראל".
בתוך כך פרסם היום מטה המאבק סקר חדש, שערך מכון ברנדמן למחקרי שוק בנובמבר, עבור מטה המאבק הדו גלגלי. מהסקר עולה כי רובו המכריע של הציבור (60.3%) תומך במאבק החברתי של רוכבי הדו גלגלי ומתנגד להעלאת תעריפי ביטוח החובה. עוד עולה מהסקר 69% מתנגדים להעלאת תעריפי ביטוח החובה לדו גלגלי.
בתשובה לשאלה ישירה ענו 36% מהנשאלים כי סכום של עד 1,000 שקל הוא התעריף הראוי לביטוח חובה לדו גלגלי, 26% סבורים שבין 1,000 ל-2,000 שקל, ו-9% סבורים שבין 2,000-3,000 שקל. רק 3% מהנשאלים סבורים שהתעריף הראוי הוא מעל 3,000שקל.
בנוגע לעמדה ביחס להעברת הטיפול בנפגעי תאונות הדרכים מחברות הביטוח הפרטיות למוסד ביטוח לאומי: 49% תומכים בכך, 30% מתנגדים.
אליקו אלג'ם, יו"ר מטה המאבק: "נתוני הסקר מעידים מעל כל צל של ספק כי הציבור בישראל ער למצוקתם של הרוכבים הדו גלגלי ומזדהה עימם במאבקם החברתי שמטרתו העיקרית הגנה על החלשים - צעירים בעלי הכנסה נמוכה, שכבה רחבה של בעלי עסקים קטנים ובינוניים (עבורם הרכב הדו-גלגלי מהווה כלי עבודה זול ויעיל) ובפגיעה קשה באלפי משפחות המתפרנסות מהפעילות הנלוות לתחום כלי הרכב הדו-גלגליים, שצפוי להצטמצם משמעותית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.