ההזמנות מהמפעלים בארה"ב עלו בספטמבר ב-0.9%

הצפי היה לעלייה של 0.8% ■ זוהי העלייה החמישית במהלך חצי השנה האחרונה ■ בתשעת החודשים הראשונים של 2009 נרשמה ירידה של 13.9% בנתון זה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

נתון ההזמנות ממפעלים בארה"ב הראה כי בספטמבר נרשמה עלייה חמישית במהלך חצי השנה האחרונה. ההזמנות עלו בשיעור של 0.9% לעומת צפי לעלייה של 0.8%. עם זאת בתשעת החודשים הראשונים של 2009 נרשמה ירידה של 13.9% בנתון זה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי בחודש אוגוסט חלה ירידה של 0.8% בהזמנות. הנתון שפורסם היום שומר על מתאם עם מדד מנהלי הרכש מהמגזר היצרני שפורסם אתמול ורשם עלייה ל-55.7 נקודות באוקטובר, רמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים.

ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-1.4% בספטמבר לעומת צפי כי יעלו ב-1%. ההזמנות והמשלוחים למוצרים שאינם בני קיימא עלו ב-0.6%. כאשר משלוחים של מוצרים אותם ייצרו בארה"ב עלו ב-0.8%, העלייה השלישית במהלך ארבעת החודשים האחרונים.

העליות בלטו בתחומי המכונות שעלו ב-7.9% בעיקר על רקע גידול בדרישה למכונות המיועדות לענף הבנייה, כמו גם ציוד כרייה וטורבינות. הזמנות מתחום התחבורה עלו ב-2% בהם בלטה עלייה של 2.8% בהזמנות כלי רכב מוטוריים וזינוק של 14% בהזמנות של מטוסים צבאיים. נציין כי בנטרול תחום התחבורה עלו ההזמנות מהמפעלים בשיעור של 0.8%.

לרעה בלטו ההזמנות מתחום האלקטרוניקה שירדו ב-0.4% כאשר הזמנות לציוד לתעשיית התקשורת צנחו ב-8.4%, בעוד שהזמנות המחשבים עלו ב-3.6%.