"הנשק שהוחרם אתמול יועד לכ-40 יום לחימה של החיזבאללה"

שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר בכנס התעשייה הקיבוצית: מדובר במטען גדול פי 12 מהמטען של קארין A ■ על המו"מ עם הפלסטינים: "בנימין נתניהו מקיים שיחות עם מצרים וגם עם זירות ערביות אחרות"

"מדובר במטען גדול פי 11, 12 מהמטען של קארין A. זה סדר גודל של 40 יום לחימה של החיזבאללה. מי שהיה לו ספק על מקומה של איראן בחימוש הטרור, כבר אין לו ספק, הכל מתואם עם סוריה והיעד הוא חיזבאללה". כך אמר בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התמ"ת, בכנס התעשייה הקיבוצית שמתקיים בקיבוץ שפיים.

לדבריו, האוניה נתפסה הודות למודיעין מצוין. "אל תתבלבלו, חמאס היום חזק פי 3 ממה שהיה במוצאי עופרת יצוקה, החיזבאללה חזק פי 4 וסוריה במצב דומה.

"חייבים לעשות כל מאמץ כדי להוביל את פריצת הדרך המקומית. זה נשמע מעניין מפי איש מפלגת העבודה, כשאני מעיד על כך שכל השרים עושים כל מה שניתן כדי לשדר לפלסטינים שאנחנו מוכנים להיכנס מיד למו"מ. מדובר בראש ממשלה שנבחר על ידי הימין הקיצוני אבל שאר להכרח לשמור על שלומה של מדינת ישראל, והרומן ממשיך בדרכו.

"אבו מאזן מסרב להיכנס למו"מ כי יש לו תנאי סף ואחרי שתנאי הסף ימולאו הוא ימצא סיבה אחרת כדי לאל להיכנס למו"מ.

"והיום מתנהל נגדנו בעולם הקרקס היותר גדול - דו"ח גולדסטון. כך, במקום שהעולם יראה את המאמצים שאנחנו עושים כדי להגיע לשלום עם הפלסטינים הוא עסוק בדו"ח". אמר.

השר בן אליעזר, רמז לשיחות שראש הממשלה מקיים בערוצים חשאיים עם סוריה ואולי אף מדינות ערביות נוספות. לדבריו, "הייתי עד לשיחה בין ראש הממשלה למובארק, שאני יזמתי, מאז הוא בקשר איתו ודברים דומים קורים מול עוד זירות ערביות. בכל הזמן הזה אנחנו לא יורדים מהדרישה שלנו להיכנס למו"מ.

"אני מאמין שהתהלך לא יתקיים בינואר בגלל הצד הפלסטיני, מה גם שאבו מאזן מאיים לקום ולעזוב".

ניפוץ הקונספציה

במסגרת דבריו התייחס שר התמ"ת גם לסוגיות שמטרידות את התעשייה המקומית. בן אליעזר התמקד במפת אזורי העדיפות הלאומית שכן המפה הישנה שתוקפה פג בחודש מאי לא חודשה, ומפה חדשה שעדיין נמצאת בגיבוש אמורה להיכנס לתוקף רק ב-2012. מצב זה יוצר ואקום ביכולת של מפעלים ליהנות מהשקעות הון ומתנאים מועדפים בפריפריה. על כך אמר בן אליעזר, "אין קל יותר מאשר לחתום על המפה החדשה ונגמר הסיפור, אך זו מפה שאני לא יכול לחיות איתה. אנפץ את הקונספציה שהשרים הם שבויים".

בדברים אלה רומז בן אליעזר לכך שבמסגרת המפה החדשה נבחנת אפשרות להוציא מהגדרת העדיפות הלאומית יישובים נזקקים ולהכניס או להשאיר יישובים חזקים. "מהמפה החדשה מוציאים למשל את עפולה ומכניסים מקומות אחרים", אמר בן-אליעזר, "גם בנושא אזורי קו העימות צריך להשתחרר, שכן כרגע ראשל"צ יותר מאוימת מיחיעם. המלחמה העתידית תתבסס על טילים ארוכי טווח", ציין שר התמ"ת.

"אני שמח שגם שרגא ברוש ועופר עיני לא מוכנים להיכנע למפה הזאת. אני מקווה שבתחילת השבוע יהיה בידי מסמך שמאשר להמשיך את המפה הישנה עד לכניסתה של המפה החדשה ב-2012", אמר. השר בן אליעזר הדגיש כי המדדים במפה צריכים להיות בעיקר מדדי תעסוקה, ומדדים סוציו-אקונומיים, שלרוב משלימים זה את זה.