פועלים סהר: ייתכן אפסייד למחזיקי האג"ח מההסדר בנאוסיטי

חברת הברוקרים ממליצה למוסדיים להצביע בעד המתווה המשופר שהציעה חברת הנדל"ן שבשליטת אהוד בן ש"ך; ההסדר ישפר את מבנה ההתחייבויות של החברה ויעביר אותה מגירעון של 67 מיליון שקל להון חיובי של 170 מיליון שקל

אהוד בן ש"ך מקבל תמיכה מבנק הפועלים - מחלקת המחקר של פועלים סהר ממליצה למחזיקי האג"ח להיענות להסדר החוב המוצע על ידי חברת נאוסיטי : "לאור מצבת הנכסים של החברה ומצבם הנוכחי ולנוכח תנאי השוק השוררים במזרח אירופה, אנו מסכימים שקיים צורך כבר כעת בהסדר חוב כולל. תתכן אפשרות הנאה מאפסייד עתידי לטובת מחזיקי האג"ח", מציינים הכלכלנים.

נאוסיטי הפעילה בעיקר בפולין וברומניה, נקלעה למשבר בגלל החשיפה לפרוייקטים יזמים שמרביתם הוקפאו. היום תתקיים הצבעה האם לאשר הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. ההסדר ישפר את מבנה ההתחייבויות של החברה ויעביר אותה מגירעון של 67 מיליון שקל להון חיובי של 170 מיליון שקל.

כלכלני פועלים סהר ממליצים למוסדיים לתמוך בהסדר: "אי אישור ההסדר עלול לגרום להמשך עלייה ברמת אי הוודאות באשר ליכולת העתידית של החברה, כפי שהיא כבר מקבלת ביטויה בתשואת האג"ח בשוק (60%). ביצועו עשוי לחסוך לחברה עלויות ריבית בגין האג"ח המוחזקות על ידי בעלי השליטה וכן ריביות נוספות בגין הלוואות לבנקים שצפויות להיפרע עקב הזרמות מיידיות שיתבצעו על ידי בעלי השליטה עם השלמת ההסדר".

הסדר החוב כולל המרה של אג"ח למניות, תשלום במזומן, חיזוק בטוחות, פריסת יתרת קרן האג"ח ואפשרות לפירעון מוקדם. בעלי השליטה ימירו חוב למניות, יזרימו הון לחברה וידוללו ל-65% מהמניות. בנוסף שכרם יופחת למיליון שקל בשנה.

לנאוסיטי גירעון בהון החוזר בהיקף של 213.5 מיליון שקל, חוב של 44 מיליון שקל מבנקים וחוב של 265 מיליון שקל ממחזיקי האג"ח. אם ההסדר יצא לפועל מעריכים כלכלני פועלים סהר את הסדרה החדשה שתונפק ב-40 מיליון שקל.

בפועלים סהר שוללים את החלופה של פירעון מיידי ומדגישים שאין כל הפרה מצדה. כרית המזומנים הנוכחית של החברה גבוהה וצפויה לכסות את תשלומי הריבית הקרובים. מצב של פירוק יגלם עבור מחזיק האג"ח מחיקה בשיעור של 64%.

פועלים סהר היא חברת האם של בנק הפועלים המחזיקה באופן ישיר ב-6.8% ובאופן עקיף ב-1.4% (באמצעות חברת הבת פועלים שוקי הון) בסכויות קרן הנדל"ן המשותפת עם נאוסיטי.