אפריקה מסרבת לממן את היועצים לסדרות האג"ח יז' וכד'

אבי זיגלמן, ד"ר ברק שנהב, אילה רזניק, ניר אפשטיין ופרפורמנס מועמדים לייצג את מחזיקי האג"ח הקצרות בנציגות הנרחבת ■ לפני שבוע נחתם הסדר חוב למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל לחוב כולל של 7.4 מיליארד שקל

אפריקה ישראל הנמצאת בשליטת לב לבייב מתרחקת ממחזיקי האג"ח קצרות: ט', יז' וכד'. באסיפת אג"ח יז' שמתקיימת אחרי הצהריים נמסר שהחברה מסרבת לממן את היועצים המומחים שיסייעו למחזיקי האג"ח לעמוד על זכויותיהם.

לאחר הפרעון של אג"ח ט' ביום שלישי הקרוב, בחודש מארס 2010 מגיע תשלום לאג"ח יז' ותשלום לאג"ח כד' בחודש אפריל. היום תתקיים הצבעה לבחירת נציג של הסדרות הקצרות שישתתף בפגישות של הנציגות הגדולה של מרבית סדרות האג"ח של אפריקה ישראל.

המועמדים לייצג את האג"ח הקצרות בנציגות הגדולה הם: אבי זיגלמן, ד"ר ברק שנהב, אילה רזניק, ניר אפשטיין ופרפורמנס. במהלך האסיפה נשמעת ביקורת קשה נגד נאמן האג"ח BDO זיו האפט ונגד עו"ד נעם שרון, המייצג את הנאמנים, על כך שהם מייצגים בניגוד עיניינים לכאורה.

עו"ד נעם שרון לעו"ד נאור: "ההתנהגות שלך גובלת בנבזות וברשעות"

באסיפה היום, התפתח דיאלוג ער בין הנציגים השונים לבאי כוח המחזיקים:

* עו"ד אופיר נאור: "אתה אמרת שיש עילה לפירעון מיידי. האם פעלת בנושא?".

* עו"ד נעם שרון: "אני לא בבית משפט ואתה לא תחקור אותי".

* מוסדי: "אתם עשיתם כאן סקנדל שלא היה מעולם בשוק ההון ומתעלמים מניגודי עניינים בין סדרות האג"ח. למה אין כאן עדיפות לסדרות הקצרות? אנו לא רוצים לסחוט אף אחד. אתם מתעלמים מהמח"מ - על איזה בסיס אתם פועלים?"

* רו"ח גיורא לופטיג: "מח"מ אינו סיבה לניגוד עיניינים ופעלנו על פי הנחיות רשות ניירות ערך".

* עו"ד אופיר נאור: "הייתם אמורים לוודא ששומרים על הזכויות שלנו".

* מוסדי: "מדוע לא השתתפתם במהלך המו"מ עם החברה והיה נציג רק להרמטיק נאמנות?"

* עו"ד נעם שרון לעו"ד נאור: "ההתנהגות שלך גובלת בנבזות וברשעות".

* עו"ד אופיר נאור: "ההתנהגות שלך גובלת ברשלנות".

* רו"ח גיורא לופטיג: "אפריקה ישראל לא רוצה להראות לי את ההסדר לפני שהיא תפנה לבית המשפט".

* עו"ד נעם שרון: "אין תימוכין בעולם המשפט שהמיעוט יכפה את דעתו על הרוב. אם תמצאו תראו לי".

* מוסדי: "עו"ד אמיר ברטוב חושש מאסיפות אג"ח ורוצה לפנות ישירות לבית המשפט כי לפחות באג"ח כד' זה לא יעבור".

* רו"ח גיורא לופטיג: "עו"ד אמיר ברטוב אמר לנו בשבוע שעבר שהנציגות מוכנה לתת יותר לאג"ח ט' כי הם הסדרה היחידה שיכולה להכניס את החברה לדיפולט".

רק לפני שבוע - הסדר חוב באפריקה

נזכיר, כי לפני שבוע נחתם הסדר חוב למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל לחוב כולל של 7.4 מיליארד שקל (ערך נקוב). במסגרת ההסדר לבייב יזרים 750 מיליון שקל וידולל מאחזקה של 75% ממניות החברה ל-53%.

בנוסף, חוב בהיקף של 3.5 מיליארד שקל יידחה ויפרס לתקופה של 16 שנים. מיליארד שקל מהאג"ח יומרו לאג"ח לטווח קצר, שתיפרע בשנתיים הקרובות ותישא ריבית של 4.5%ותשלום מזומן של 550 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח ימירו חוב באג"ח למניות: 2.6 מיליארד שקל מהחוב יומרו למניות אפריקה ישראל והחברות בנות. מתוך סכום זה 1.2 מיליארד שקל יומרו ל-36.8% ממניות אפריקה ישראל.

לאחר שלבייב יסיים להזרים את כל ההון אליו התחייב, ידוללו מחזיקי האג"ח ל-32.9%. שאר ה=1.- מיליארד שקל יומרו למניות בחברות בנות: ככל הנראה באפ"י פיתוח, שהיא זרוע פעילות הקבוצה ברוסיה ובאפריקה נכסים, שהיא זרוע הפעילות במזרח אירופה.