עומסי תנועה כבדים בת"א על רקע החרפת מחאת נכי צה"ל

מאות מפגינים הבעירו צמיגים בת"א במחאה על כך שאגף השיקום במשרד הביטחון מאלץ אותם לעבור הליך מסורבל שמונע מהם את זכויותיהם הבסיסיות ■ הנכים חסמו צמתים והבעירו צמיגים, אך התפנו לאחר זמן קצר לבקשת המשטרה

אחרי החקלאים עכשיו גם נכי צה"ל מחריפים את מאבקם: מאות נכים חסמו אחר הצהריים את צומת הרחובות קפלן ובגין בתל אביב. המפגינים לבשו חולצות שעליהן נכתב 'סליחה שנפצענו', והבעירו צמיגים במקום. שוטרי מג"ב מנעו מהנכים לרדת לכביש איילון ולחסום גם אותו. עומסי תנועה כבדים נמשכים בת"א עד שעות אלו.

ראשי ארגון נכי צה"ל טוענים כי אגף השיקום במשרד הביטחון מאלץ אותם לעבור הליך מסורבל שמונע מהם את זכויותיהם הבסיסיות, והם דורשים שיפסיקו לפגוע בזכויותיהם.

המפגינים הבעירו צמיגים בצומת המרכזי ליד מגדלי עזריאלי אביב במסגרת מחאתם שהתחילה בתחילת החודש. מהמשטרה נמסר כי מדובר בהתארגנות ספונטנית של הנכים שנמצאים בסמוך לקריה כבר מספר ימים. המפגינים חסמו את הכביש לזמן קצר, אך התפנו משם לבקשת המשטרה. לטענת גורמים במשטרה הנושא מטופל ברגישות ובמלוא תשומת לב. "זהו נושא רגיש, והמשטרה תטפל בו בעדינות ההכרחית", נמסר.

"לא נפסיק למחות עד שיקשיבו לנו"

בשבוע שעבר יצאו מאות מפגינים בשיירת רכבים ארוכה לתל אביב, שם התמקמו מול שער דוד וחסמו את התנועה לשעות ארוכות. עשרות שוטרים וחיילי מג"ב אבטחו את המקום וחסמו את המפגינים מלהיכנס לתוך הקריה.

המפגינים הגיעו לבושים במדי הצבא וסמלי היחידה בה שירתו כשנפצעו, הניפו שלטים וקראו לשר הביטחון להיענות לדרישותיהם. במקום אף נערך מסדר מאולתר של לוחמים צעירים שנפצעו בשנים האחרונות. אלו צעדו בשלישיות - על רגלי פרוטזה וכסאות גלגלים ובקריאות רמות נגד מדיניות ההשפלה של אגף השיקום.

חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל ומטה המאבק אמר בתחילת המחאה כי הם לא יפסיקו עד ששר הביטחון ייענה לדרישותיהם. "מקבלי ההחלטות במדינה חייבים לקבל אחריות על עשרות אלפי נכי צה"ל בישראל. הם אלו ששלחו אותנו אל הקרב ולא נסכים שיתנערו מכך", אמר בר.

מטה המאבק של הארגון דורש להעביר מתפקידו את ראש אגף השיקום, קותי מור, לכבד הסכמים שנערכו עם נכי צה"ל ולא כובדו עוד משנת 2002 ולהפסיק לפגוע בזכויותיהם.