אזורים תמכור למגדל 9% מהחברות בנות

היקף העיסקה עומד על 100 מיליון שקל ■ ההשקעה, שנועדה לחסוך ממגדל את גיבנת החובות של אזורים, מצטרפת למכירת בתי המלון של אזורים לפתאל, שגם בה מעורבת חברת הביטוח

חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין חתמה הבוקר על מזכר הבנות למכירת 9% משתי חברות בנות שלה למגדל, תמורת 100 מיליון שקל. בנוסף ניתנה לחברת הביטוח אופציה להשקעה עתידית בחברה האם ברמה של 1% מהון המניות בתוך שלוש שנים.

מגדל העדיפה שלא להשקיע ישירות באזורים, הנושאת על גבה, נכון לסוף הרבעון השני של השנה, התחייבויות ענק (במאוחד) של 6.4 מיליארד שקל. ההשקעה היא בחברות הבנות אזורים בנין ואזורים נדל"ן א.ח.ל.ר., הנמצאות בבעלות מלאה של אזורים. אזורים נדל"ן א.ח.ל.ר מחזיקה במלוא המניות של החברות שיכון ופיתוח לישראל, אזורים מגורים ושיכון ופיתוח מניב.

אזורים היא חברה יזמית והיא מתקשרת באמצעות חברות הבת, אזורים בנין ושיכון ופיתוח לישראל, עם קבלני ביצוע לשם הקמה של פרויקטים שונים בתחומי הבניה למגורים והנדל"ן המניב. העסקה הנוכחית עם מגדל אמורה להיות מושלמת עד לסוף השנה. מגדל תוכל, בתנאים מסוימים, להגדיל את השקעתה ל-15% בחברת הבנות של אזורים.

"זאת הבעת אמון"

"ההתקשרות עם מגדל חשובה, מעבר לעניין התזרימי, כי מגדל היא אחד הגופים המוסדיים החשובים במשק ומאלה שמשקיעים בענף הנדל"ן", אומר יעקב סיסו, ממלא מקום מנכ"ל החברה. "זאת הבעת אמון ואנו מקווים שיתאפשר לנו לעשות עם מגדל עסקאות נוספות בעתיד, בתחום המימון או עסקאות אחרות".

העסקה עם מגדל מצטרפת למימוש נוסף שביצעה אזורים בחודשים האחרונים, מכירת פעילות בתי המלון שלה, שהקלוזינג שלה צפוי להתקיים השבוע. במסגרת העסקה, יימכרו 12 בתי מלון הממותגים תחת רשת מוריה ואקור לפי שווי של 970 מיליון שקל. רשת פתאל תעביר לאזורים ולבוימלגרין קפיטל 270 מיליון שקל202.5 : מיליון שקל לאזורים ו67.5- מיליון שקל לבוימלגרין. בנוסף, תיקח על עצמה פתאל את החובות של בתי המלון בהיקף של כ-700 מיליון שקל. במימון העסקה תשתתף גם מגדל, שאמורה להזרים כ66- מיליון שקל תמורת 10% נוספים מרשת פתאל, שיגדילו את אחזקותיה בחברה ל-20%.

במקביל נמשכים המאמצים באזורים להיפטר מחברת לגנא, אך רשימת המתעניינים בחברה הולכת ומצטמצמת לאחר שקבוצת המשקיעים שהוביל רו"ח חיים אסיאג פרשה לאחרונה מהמרוץ. *