אספן: תשקיע 5.8 מ' אירו במתקן אנרגיה סולארית בספרד

כשנה לאחר שהחליטה להכנס לתחום ■ החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת מתקן לייצור 990 קילו-וואט אנרגיה סולארית

חברת הנדל"ן אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום, מרחיבה השקעתה בתחום האנרגיה הסולארית, כשנה לאחר שהחליטה להיכנס לתחום. החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת מתקן לייצור 990 קילו-וואט אנרגיה סולארית, הממוקם במורסיה שבספרד תמורת 5.8 מיליון אירו.

מנכ"ל אספן גרופ , אילן גיפמן, הסביר היום כי "מדובר במתקן סולארי שעובד כבר למעלה מחצי שנה ומייצר חשמל בתעריף קבוע ל-25 שנה. אנו בשלבים ראשוניים של בדיקת נאותות משפטית וכלכלית, ובמידה שתוצאות הבדיקה יצביעו על תשואה על ההון בשיעור 10% ומעלה, נשקול להשלים את העסקה".

הודעה זו מצטרפת להחלטתה של אספן מלפני חודש, להקים מתקנים סולאריים על גג קניון חוצות אשקלון שבבעלותה ועל גג נכס בפארק אפק שבראש העין, לאחר שהקימה מתקן שכזה על נכס בבעלותה בכפר סבא בשיתוף פעולה עם חברת סולארפאואר.

סך ההשקעה בשלושת הפרויקטים עומד על כ-4 מיליון שקל, ואספן מתכננת להמשיך לשתף פעולה עם סולארפאואר, בהקמת מתקנים סולאריים בהיקף השקעה העשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים.

לפני חודשים ספורים תכננה אספן להיכנס להשקעה רחבת היקף של כ-24 מיליון אירו ברכישת 5 חוות סולאריות באיטליה, אולם בסופו של דבר נסוגה מתכנית זו. נותר לה חודש לגייס את הכסף לרכישת המתקן בספרד, והיא מתכוונת לממן את הרכישה בספרד באמצעות הלוואה ממוסד פיננסי בחו"ל.

החברה השלימה בשבוע שעבר גיוס אג"ח בהיקף של כ-50 מיליון שקל. במידרוג העניקו לאג"ח דירוג A3 עם אופק יציב, וציינו לחיוב את נזילותה של החברה, ולצד זאת את ציפיותיהם כי אספן תשפר את יחסי האיתנות שלה, ותקטין את המינוף הפיננסי שלה באמצעות מכירת נכסים. *