כלל פיננסים מעניקים למבני תעשיה מחיר יעד בפרמיה של 9.5%

בבית ההשקעות חוזרים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת שוק", במחיר יעד של 7 שקלים למניה ■ החברה מחזיקה בנכסים לא משועבדים בכ-2 מיליארד שקל - מעניק לה מרחב תמרון נרחב ויסייע להתמודד עם עומס הפירעונות

בכלל פיננסים ברוקראז' חוזרים לסקר את מניית מבני תעשיה של כלכלית ירושלים שבשליטת אליעזר פישמן בהמלצת "תשואת שוק", במחיר יעד של 7 שקלים למניה - פרמיה של 9.5% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום.

האנליסט אבירן רביבו מציין, כי החברה מציגה פגיעה קלה בלבד בתוצאותיה התפעוליות ולעת עתה שומר תיק הנכסים על יכולת ייצור המזומנים שלו. ריכוז גבוה של נכסים מניבים בישראל תרם לעמידותה של החברה בהרעה במצב הכלכלה בשנה האחרונה. עם זאת, במחיר המניה הנוכחי מתומחרים הנכסים התפעוליים במחיר הוגן. להערכת האנליסטים בכלל, התשואות הגבוהות שמציעות אגרות החוב של החברה הופכות אותן לערוץ אטרקטיבי יותר להשקעה בחברה.

מחיר המניה הנוכחי של מבני תעשיה משקף תשואה גלומה לנכסים של 7.7% בלבד. לעומת זאת, אגרות החוב הארוכות של החברה נסחרות בתשואה לפדיון של 9.5%-8.5% צמוד מדד ובממוצע ב-79% בלבד מערכן המתואם. במצב עניינים זה ולמרות תשואת הדיבידנד הגבוהה הצפויה, ההשקעה באג"ח עדיפה.

בבית ההשקעות מציינים כי הקלף החזק של בעלי האג"ח הוא הגמישות הפיננסית. מבני תעשייה מחזיקה בנכסים לא משועבדים בהיקף של 2 מיליארד שקל. הדבר מעניק לחברה מרחב תמרון נרחב ויסייע להתמודד עם עומס הפירעונות הגבוה הצפוי בשנים הקרובות.

בכלל פיננסים מאמינים כי צרכי המזומן של כלכלית ירושלים יעמדו במוקד האסטרטגיה של מבני תעשייה ברבעונים הקרובים. החברה צפויה להתמקד במימוש נכסים (מגדלי ת"א כבר בקנה) ובהגדלת הנזילות. להערכתם, פיתוח הקרקעות והזרמת הון לחברות הבנות, ליבת פוטנציאל הערך העתידי בחברה, יחכו לימים טובים (ונזילים) יותר.

בהמשך לאותו עניין, להערכת האנליסטים בכלל קיימת סבירות מסוימת להגדלת הדיבידנד מעבר לזה שהוצהר (100 מ' שקל) עם השלמת מימוש מוצלח של נכסים ולאור צרכי המזומן של החברה האם.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"