אספן גרופ מכרה קרקע בכפר יונה ברווח של 10 מיליון שקל

החברה שבשליטת רוני צארום מכרה את חלקה (22.5%) בקרקע תמורת כ-16.5 מיליון שקל לשותפתה בקרקע, קבוצת יצחקי ■ 5 מיליון שקל מהתמורה יועברו לאספן, ו-6.8 מיליון שקל ישולמו ישירות לבנק המלווה

לצד השקעות חדשות, חברת הנדל"ן אספן גרופ גם מממשת, ומהעסקה שדווחה היום לבורסה היא צפויה לרשום רווח משמעותי. החברה, שבשליטת רוני צארום, מכרה את חלקה (22.5%) בקרקע בכפר יונה תמורת כ-16.5 מיליון שקל לשותפתה בקרקע, קבוצת יצחקי. מהמכירה צפויה אספן לרשום רווח הון של כ-10 מיליון שקל.

5 מיליון שקל מהתמורה יועברו לאספן , ויתרת הסכום תיועד לפירעון הלוואת בעלים שהעניקה אספן לפרויקט, כאשר 6.8 מיליון שקל מתוכם ישולמו ישירות לבנק המלווה. עסקת המכירה כפופה לזכות סירוב ראשונה של בעלי המניות הנוספים המחזיקים בפרויקט.

הקרקע המדוברת היא בשטח של כ-250 דונם, ועליה מתוכננת לקום שכונת מגורים בת 1,200 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ומשרדים. מנכ"ל אספן, אילן גיפמן, הסביר כי "המימוש הינו חלק מיישום האסטרטגיה של הקבוצה לבחון בכל עת הזדמנויות בשוק הנדל"ן - הן למכירת נכסים קיימים והן לאיתור ורכישת נכסים חדשים בארץ ובחו"ל".

אתמול הודיעה אספן על הרחבת פעילותה בתחום האנרגיה הסולארית, באמצעות השקעה של 5.8 מיליון אירו ברכישת מתקן לייצור אנרגיה סולארית במורסיה שבספרד. לצד עסקאות אלה, אספן השלימה בשבוע שעבר גיוס אג"ח בהיקף של כ-50 מיליון שקל.

במידרוג העניקו לאג"ח דירוג A3 עם אופק יציב, שם ציינו לחיוב את נזילותה של החברה, ולצד זאת את ציפיותיהם כי אספן תשפר את יחסי האיתנות שלה ותקטין את המינוף הפיננסי שלה באמצעות מכירת נכסים. את מחצית השנה סיכמה החברה במגמה חיובית, כשהגדילה את הכנסותיה ב-18% ל-47.5 מיליון שקל ואת הרווח הנקי שלה ב-110% ל-15.6 מיליון שקל.