אין גבול לבזבוז? נתניהו ותשעה משריו יחגגו את נפילת חומת ברלין בישיבת ממשלה על אדמת גרמניה

חשיפת "גלובס" ■ בישיבה ישתתפו רה"מ נתניהו, שר החוץ ליברמן, שר הביטחון ברק, שר האוצר שטייניץ, שר התמ"ת בן-אליעזר, שר התשתיות לנדאו, שר הרווחה הרצוג, השר להגנת הסביבה ארדן ושר המדע והטכנולוגיה הרשקוביץ ■ וגם: נתניהו ויתר על מיטה ב-140 אלף ד'

יממה אחרי הפרסום ב"גלובס" על היקף הנסיעות של שרי הממשלה וחברי הכנסת, מתברר שבקרוב צפויה נסיעה נוספת ונרחבת לחו"ל: ל"גלובס" נודע כי כשליש משרי הממשלה מתכוונים לקיים את ישיבתה השבועית של הממשלה, הצפויה להתקיים ב-30 בנובמבר, בגרמניה.

לישיבה המיוחדת, שתתקיים בפרלמנט הגרמני במסגרת 20 שנה לנפילת חומת ברלין, יגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התשתיות עוזי לנדאו, שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ ושרת התרבות והספורט לימור לבנת לא תסע ואת מקומה צפוי לרשת שר אחר.

ביקור גומלין בגרמניה

בתום הישיבה ייפגשו השרים עם מקביליהם במטרה להדק את הקשרים ולפעול להידוק היחסים הבילטראליים בין שתי המדינות. השרים שישתתפו בישיבה מול המקבילים להם בצד הגרמני יהיו שרי החוץ, החינוך, הגמלאים, התרבות והספורט, האוצר, הגנת הסביבה, המשפטים והשר לפיתוח אזורי.

תשעת השרים צפויים להצטרף לטיסת ראש הממשלה במטוס שיוחכר לצורך כך. משך הנסיעה צפוי להיות יום אחד בלבד: השרים ייצאו בבוקר וישובו לישראל עוד באותו היום, כך שעלויות הלינה ייחסכו. לנסיעה יצורפו ככל הנראה גם כתבים ישראליים.

מדובר בביקור גומלין של ממשלת ישראל בממשלה הגרמנית. בחודש מארס 2008 נערכה ישיבה משותפת של שתי הממשלות בישראל. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הגיעה אז לישראל מלווה בשמונה שרים מממשלתה לישיבה משותפת שהתקיימה בירושלים. לאחר הפגישה נפגשו שרי הממשלה הגרמנית עם השרים המקבילים להם בישראל לשיחות בנושאי רווחה ויחסי מסחר.

אותה ישיבת ממשלה נועדה לתיאומים בתחומים אזרחיים וכן תיאום מדיניות החוץ של שתי המדינות. למעשה, ההזמנה לישיבה מקבילה בגרמניה הגיעה כבר לפני כמה חודשים, אלא שבשל חילופי השלטון, נדחתה הישיבה המשותפת עד למועד זה.

מעופפים לחו"ל

יש לציין כי מכיוון שהנסיעה חלה ביום שני, לא תתקיים בכנסת הצבעת אי אמון, שכן לא נהוג לקיים הצבעות שכאלה בעת שהותו של ראש הממשלה בחו"ל. בנוסף, ייתכן שבדיוק כמו השבוע, יעדיפו בליכוד שלא לקיים ישיבת סיעה בשל היעדרותם של נתניהו וכמה משרי הסיעה.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אישרו היום את הידיעה.

כפי שפורסם אמש ב"גלובס", השבוע ישהו מחוץ לגבולות ישראל כ-30 שרים וח"כים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטס לכינוס הפדרציות היהודיות בוושינגטון, צפוי לפגוש שם לא רק את חברי הקהילה היהודית ואת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אלא גם את שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין; יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני; ואת שר הביטחון, אהוד ברק, שהספיק לקיים גם כמה פגישות עם בכירים בממשל האמריקני טרם הכינוס.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הצטרף היום (ב') לנסיעתו המדינית של נשיא המדינה, שמעון פרס, לארגנטינה וברזיל. אתמול יצאו מגבולות המדינה גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, וסגנו, דני איילון. השניים מבקרים בדנמרק ובהולנד ונפגשים עם מקביליהם.

במקביל, שוהה גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, באירופה, וזאת במטרה לבחון את יישום חוק האריזות במדינות שונות ברחבי היבשת. לארדן התלוו גם שני חברי כנסת: כרמל שאמה ואורי אורבך. משלחת פרלמנטרית נוספת, בראשות ח"כ נחמן שי, יצאה היום ללונדון. על חברי המשלחת, שתיפגש עם חברי פרלמנט בריטיים, נמנים גם הח"כים אנסטסיה מיכאלי, ציפי חוטובלי, מגלי והבה ויצחק ועקנין.