מניה מעניינת בוול סטריט: בנק קנה בנק שקרס ומזנק ב-50%

בנק מזרח מערב מנצל הזדמנויות ורוכש הערב את בנק UCB מסן פרנסיסקו בעזרתה של הרשות הפדראלית לביטוח פקדונות אשר סגרה ביום ו' האחרון את הבנק ■ בנוסף, הודיע הבנק גם על השלמתו של גיוס הון בסך 500 מיליון דולר בדרך של הקצאה פרטית

המניה המעניינת של היום בוול סטריט: מניית הבנק מזרח מערב, East West Banc ( סימול: EWBC) אשר מרכזת מחזור חריג ומזנקת בכ-50% למחיר של 12.94 דולר המשקף לה שווי של כ-1.2 מיליארד דולר, זאת לאחר שהבנק הודיע על רכישת פעילות הבנקאות של United Commercial Bank (סימול: UCB) מסן פרנסיסקו אשר לו היו 63 סניפים וביום שישי האחרון נסגר על ידי רשויות הפיקוח בארה"ב.

את הרכישה מבצע הבנק בעזרת מימון של ה-FDIC (הרשות הפדרלית לביטוח פקדונות).

על פי תנאי העסקה יקבל בנק מזרח מערב לידיו 10.4 מיליארד דולר בנכסים מהם 7.7 מיליארד דולר הלוואות וכ-9.2 מיליארד דולר בהתחייבויות מהם פקדונות בהיקף של 6.5 מיליארד דולר המופקדים ב-UCB.

בנק מזרח מערב, אשר מתמחה במתן שירותים לקהילה הסינית בארה"ב ובקרב חברות אמריקניות הפועלות בסין, וה-FDIC נכנסו להסכם חלוקת הפסדים, המכסה למעשה את רוב ההלוואות שנרכשו.

בנוסף, הודיע הבנק גם על השלמתו של גיוס הון בסך 500 מיליון דולר בדרך של הקצאה פרטית מבעלי המניות הנוכחיים של הבנק בהיקף של 18.2 מיליון מניות רגילות, שמחירן נקבע בהקצאה על 9.04 דולר למניה או 165 מיליון דולר וכן הנפקה של 335,047 מניות של מניות בכורה בסך של 335 מיליון דולר. לבנק לא קיים משקיע פרטי שהחזקתו בו עולה על 9.9%.

האנליסטים שבחנו את העסקה אמרו כי הרכישה של הבנק היריב שנסגר תוביל לשיפור ברווחיות הבנק ולגדלת נתח השוק שלו.

לבנק מזרח מערב היו נכון ל-23 באוקטובר נכסים מנוהלים בסך 11.2 מיליארד דולר והיקף ההפקדות בו נאמד ב-7.5 מיליארד דולר.