רשות המסים: שווי השימוש הממוצע ברכב צמוד לא ישתנה

זאת עם המעבר לחישוב של "שיטה רציפה" בינואר ■ על-פי נתוני הרשות, המעבר בין השיטות אף עשוי להוזיל את העלות החודשית בחלק מהדגמים ■ מצורפת טבלת השוואה

שווי השימוש הממוצע ברכב צמוד לא ישתנה לאחר המעבר בין חישוב שווי שימוש לפי שיטת קבוצות המחיר לבין החישוב על פי "המודל הרציף" ב-1 בינואר 2010. כך עולה מנתונים, שהציגה היום רשות המסים.

על פי נתוני הרשות במכוניות מקבוצה 1 ובחלק מהמכונית מקבוצה 2, שכיום מרכזות את רוב הרכישות בפלח ציי הרכב, שווי השימוש אף צפוי לרדת בעשרות עד מאות בודדים של שקלים לחודש.

ברשות המסים מציינים, כי קיימים גורמים שמשפיעים על שווי השימוש הסופי בשיטה החדשה ואינם בנקודת זמן כמו למשל השפעת מדד המחירים לצרכן של החודש על "קבוצות המחיר", כפי שהיו אמורות להיות אלמלא התחלפה השיטה. בנוסף עשויים להשתנות עוד גורמים כמו שערי החליפין, עלויות ייבוא וכדומה.


למרות שכל הנתונים הסופיים עדיין אינם ידועים, מניחים ברשות המסים שלפחות בחלק מהדגמים המעבר לשיטתה לינארית יהווה תמריץ להפחתת מחירי המחירון לצרכן.

להלן לוח שמשווה (עם כל ההסתייגויות) בין שווי השימוש לפי קבוצות (שיחול אם הרכב יירכש בשנת 2009) לבין שווי השימוש שייקבע בשיטה הליניארית (אם הרכב יירכש בשנת 2010).

טבלה דובי