חברת דלתא עברה לרווח של 6.4 מיליון דולר ברבעון השלישי

המכירות ירדו ב-3% והסתכמו ב-162.5 מיליון דולר ■ הרווח התפעולי לפני הוצאות ארגון מחדש הגיע ל-8.9 מיליון דולר, לעומת איזון תפעולי ברבעון המקביל אשתקד

חברת דלתא מפרסמת הבוקר (ג') דו"חות כספיים לרבעון השלישי, מהם עולה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ב-6.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

המכירות ברבעון השלישי ירדו ב-3% והסתכמו ב-162.5 מיליון דולר.

הרווח הגולמי צמח ב-17% הסתכם ב-32.2 מיליון דולר (19.8% מהמכירות), לעומת 27.5 מיליון דולר (16.4% מהמכירות) ברבעון המקביל.

הוצאות המכירה והשיווק קטנו ב-16.1% ל-17.5 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מצמצום הפעילות בבריטניה ומפיחות בשער החליפין הממוצע של הליש"ט מול הדולר. הירידה משקפת גם הקטנת תקורות וקיטון בהוצאות אחסון והפצה. גם הוצאות הנהלה וכלליות קטנו ב-11.1% לסך של 5.8 מיליון דולר.

הרווח התפעולי לפני הוצאות ארגון מחדש הגיע ל-8.9 מיליון דולר, לעומת איזון תפעולי ברבעון השלישי של 2008.

מרבית תחומי הפעילות של החברה תרמו לשיפור ברווח התפעולי, בין היתר - תחום הלבשה תחתונה בבריטניה ובפלח שוק עליון בארה"ב ואירופה, שהניבו רווח תפעולי של כ-3.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

פעילות דלתא ארה"ב (שוק עממי) תרמה 1.9 מיליון דולר לרווח התפעולי, לעומת 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ופעילות דלתא שיווק ישראל תרמה 2.8 מיליון דולר, לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. במונחים שקליים הסתכם הרווח התפעולי של דלתא שיווק ישראל ב-9.8 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת 8.9 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

החברה רשמה ברבעון זה הוצאות ארגון מחדש בסך 500 אלף דולר, בגין מיזוג מרכז ההפצה ומערכי תמיכה תפעוליים ואדמיניסטרטיביים בפעילות הגרביים בחברת הבת Auburn Hosiery Mills בארה"ב, עם המערכים הקיימים של Delta Galil USA.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-16.5 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אייזק דבח, מנכ"ל דלתא, מסר כי "השיפור הניכר בתוצאות הרבעון השלישי משקף את פירות ההתייעלות בתחומי הפעילות העיקריים של הקבוצה, למרות המשך החולשה בשוקי המכירות. בין הצעדים שתרמו לשיפור ברווחיות: ירידה בתקורות, שיפור זמני האספקה ללקוחות, שיפור ניהול המלאי והגדלת גלגול המלאי וכן גידול במכירות של חזיות והטמעת רכישת גיבור. הקיטון במכירות ברבעון השלישי תאם את ציפיות החברה ונבע מהמשך המיתון בכל שוקי המכירה, והוביל גם למדיניות מלאי זהירה אצל מרבית לקוחות החברה. עם זאת, במונחי מטבע מקורי שמרו המכירות על יציבות ברבעון השלישי השנה לעומת רבעון שלישי אשתקד".

דלתא פירסמה תשקיף מדף להנפקת זכויות, במסגרתה הציעה לבעלי מניותיה רכישת מניות חדשות ב-17 שקל למניה ביחס של מניה חדשה לכל 4 מניות קיימות. החברה צפויה לגייס (אם ינוצלו מלוא הזכויות בהנפקה) כ-81 מיליון שקל. בעל השליטה בחברה, אייזק דבח (54.25%), הודיע כי ינצל את מלוא זכויותיו בהנפקה בהשקעה של כ-43 מיליון שקל.