סך חסויות החולצה של הליגות הגדולות באירופה - 395.5 מיליון אירו

כך עולה ממחקר של חברת ייעוץ הספורט SPORT+MARKT ■ מדובר בעלייה קלה לעומת העונה הקודמת, אז הגיעו ההסכמים בליגה האנגלית, האיטלקית, הספרדית, ההולנדית, הצרפתית והגרמנית ל-392.2 מיליון אירו

שנה בתוך המשבר הכלכלי, ובכל הקשור לחסויות חולצה נראה שמועדוני הכדורגל הגדולים בעולם מצליחים לשמור על יציבות. ממחקר של חברת ייעוץ הספורט SPORT+MARKT, עולה שסך ההכנסות מחסויות חולצה בשש הליגות הגדולות באירופה - האנגלית, הצרפתית, הספרדית, האיטלקית, הגרמנית וההולנדית - עומד בעונה הנוכחית על 395.5 מיליון אירו, עלייה קלה לעומת העונה הקודמת (393.2 מיליון אירו).

הבונדסליגה ממשיכה להיות הליגה שחתומה על ההסכמים הגבוהים ביותר - 108.6 מיליון אירו. בפרמיירליג, שבה חתמו מנצ'סטר יונייטד (Aon) וליברפול (בנק ההשקעות סטנדרד צ'רטרד) על הסכמי שיא עם ספונסר חולצה, עדיין לא רואים את הנתונים בעונה הנוכחית מאחר שההסכמים ייכנסו לתוקף החל מהעונה הבאה. גם כך נמצאת הפרמיירליג במקום השני, עם הכנסה של 83.5 מיליון אירו, ירידה קלה של 2 מיליון אירו לעומת העונה הקודמת, שמוסברת בעיקר בהחלשות הליש"ט לעומת האירו.

ב-SPORT+MARKT מסבירים שהפערים בתוך הפרמיירליג בכל הקשור לחסויות חולצה הם עצומים. "קבוצות הצמרת באנגליה חתומות על ההסכמים הגבוהים בעולם הספורט, אבל ההבדל בין מועדוני הצמרת למועדונים הקטנים הוא גדול מדי", נמסר בהודעה לתקשורת. "חסויות החולצה של קבוצות התחתית בפרמיירליג הם ברמה דומה לאלו של קבוצות הליגה הגרמנית השנייה".

בעוד שבספרד, איטליה והולנד הצליחו הקבוצות לשמור על הכנסות מהעונה שעברה, מי שרשמה את הירידה החזקה ביותר היא הליגה הצרפתית. סך הסכמי החסות של קבוצות הליג 1 מסתכמים העונה ב-37.8 מיליון אירו, ירידה של 25% לעומת השנה שעברה. ההסבר הוא הקושי לגייס חסויות בעקבות האיסור לפרסם אלכוהול והימורים.

חברות ההימורים מפרסמות בשש הליגות הבכירות בסכום של 56.4 מיליון אירו, שני רק לסכום החסויות של חברות פיננסיות (בנקים, חברות ביטוח וכו').