דברים שהוא רצה לומר

יהודה פוליקר חוזר להציג תערוכת יחיד של עבודותיו, שבה הוא מבטא עולם של חלום ומסתורין

הזמר והמוזיקאי יהודה פוליקר יציג תערוכת יחיד במוזיאון ינקו-דאדא בעין הוד. התערוכה, "מוזיאון החלומות", תיפתח בשבת הקרובה והיא כוללת ציורי שמן על בד והדפסי ציורים ממוחשבים, בשילוב עם מיצב דיגיטלי ייחודי המלווה במוזיקה שכתב פוליקר במיוחד לתערוכה.

פוליקר הפתיע לפני כשנתיים בתערוכת דיוקנאות פרי מכחולו שהוצגה לראשונה בבית האמנים בתל-אביב. כעת הוא חוזר וחושף משהו מעולמו היצירתי, ומוכיח כי הרפתקת הציור לא הייתה עבורו רומן חולף.

אוצרת התערוכה, נורית טל-טנא, כותבת כי התערוכה מבטאת עולם של חלום ומסתורין. "הפנים, דימוי החוזר בעקביות בעבודותיו של פוליקר, הופכות למערך ארכיטיפי - הן מופיעות שוב ושוב אך מטופלות באופן שונה בכל סדרת עבודות".

בפנים שטוחות כקריקטורה הומוריסטית

לדבריה, בסדרת ציורי שמן על בד הוא "מרוקן את הפנים ומציג מספר כתמים וקווים הנדמים לפנים המרחפות במרחב אחר, ממד מטפיזי, אין סופי, כנשמות העולות באוב". בסדרה השנייה הטיפול בפנים נעשה במחשב, רישומים צבעוניים שנוצרו באמצעות גרפיקה ממוחשבת. "בעזרת קסמי המחשב, משחקי בחירה של קו נקי, פשטות צורנית גיאומטרית וכתמי צבע ססגוניים הוא יוצר פנים שטוחות כקריקטורה פנטסטית הומוריסטית".

בשתי הסדרות, לדבריה, הפנים נעות בין שני הקצוות של מתח, מסתורין וניכור לבין שעשוע. החשיפה של פוליקר המוזיקאי המצליח במדיום של אמנות פלסטית מעידה על תעוזה ונכונות להתנסות ולהיראות גם לעיניי הקהל חובב האמנות. *