וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת לאחר יום מסחר תנודתי

גלובס tv איגוד סוכני הנדל"ן האמריקני דיווח כי מכירות הבתים בארה"ב עלו ב-11% ברבעון השלישי ■ נציגת ה'פד' של סאן פרנסיסקו: "משבר האשראי טרם חלף" ■ מנכ"ל אמריקן אקספרס: "נראה כי המיתון קרוב לסיום"

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ג') במגמה מעורבת בסיומו של יום תנודתי, נטול נתוני מאקרו משמעותיים. יום המסחר החל בעליות שערים, שהתחלפו במחצית יום המסחר בירידות שערים לפני שננעל כאמור במגמה מעורבת.

"נראה התאוששות, אך בדרך לשם ניתקל בכמה הפתעות לשלילה", אמר גרולד קוהנה מ- LLB Asset Management. "כשעונת הדו"חות עומדת לפני סיום והשבוע לא יתפרסם שום נתון מאקרו משמעותי, השוק ממתין לראות האם הדו"ח של סוכני המקרקעין בהמשך יום יזיז אותו לכיוון זה או אחר".

למכור מניות או להחזיק?

האם לאחר זינוק של כ-60% במדדי המניות המובילים מתחילת חודש מארס, הגיע הזמן למכור? הדעות, כמו תמיד, חלוקות ומגוונות.

"על פי התחזית שלנו, צפויה תשואה כוללת של 18% ב-2010 על השקעה במניות, כשבד בבד צפויה סביבת האינפלציה להיות מתונה במיוחד" - כך אמר רוברט קווין, אסטרטג מניות ראשי באירופה בחברת S&P העולמית, שהציג תחזית לשוקי המניות הגלובליים בשנת 2010.

גם המשקיע המיליארדר ג'ים רוג'רס, אשר נודע כפסימיסט על שוקי המניות עוד מאמצע 2007, כאשר המפולת הגדולה הייתה רק בחיתוליה, מעריך ששוקי המניות עשויים להמשיך לעלות, אך לא מהסיבות הנכונות. לדבריו, המצב הכלכלי רחוק מלהיות מושלם, אך מצד שני הריביות הנמוכות ימשיכו לדחוף את המשקיעים לעבר האפיק המנייתי.

"האם המניות יכולות להמשיך לעלות? אני לא יודע. יש הרבה בעיות בכלכלה אך קשה לדעת מתי הבעיות הללו יבואו לידי ביטוי בשוקי המניות. מה שהממשל עשה זה טיפול קוסמטי לבעיות, כך שאני מעריך שבעתיד נצטרך להתמודד עימן באופן רציני. להדפיס ולבזבז כסף לא יפתור את הבעיות. יש כמות עצומה של כסף שהודפס והוא צריך ללכת לאנשהו - ובסופוו של דבר הוא יילך למניות".

ביל גרוס, המשקיע הגדול בעולם בתחום האג"ח התייחס אמש (ב') למניות גם כן, בעת ראיון לרשת CNBC ואמר כי על המשקיעים להפחית את חשיפתם למניות אמריקניות, וכי משקיעים בגיל הביניים, אשר צפויים לצאת לפנסיה בעוד 20 שנה, צריכים לשנות את הפוזיציה שלהם כך ש-25%-30% ממנה תושקע במניות בשווקים שמחוץ לארה"ב.

"עדיף לבצע השקעות במניות או באקוויטי בכלכלות שצומחות חזק שאינן ארה"ב". "לך לאן שיש צמיחה, וכיום תוכל למצוא את זה בשווקים המתפתחים כגון ברזיל ואסיה" המליץ גרוס והוסיף כי "שוק המניות האמריקני הוא כנראה המתומחר בתמחור היתר הגדול ביותר מבין השווקים בעולם".

מכירות הבתים בארצות הברית עלו ב-11% ברבעון השלישי

ב-17:00 שעון ישראל דיווח האיגוד הארצי של סוכני הנדל"ן האמריקני כי מכירות הבתים בארצות הברית עלו ב-11% ברבעון השלישי, בזכות הטבת מס בגובה 8,000 דולר לרוכשי בתים שהעלתה את הביקוש לנכסי נדל"ן. המכירות של בתים פרטיים ודירות עלו ל-5.3 מיליון בהשוואה לרבעון הקודם. מחיר החציון נפל ב-11% בהשוואה לשנה שעברה ל-177,900 דולר.

ועוד הערב: משרד האוצר האמריקני גייס בהצלחה 25 מיליארד דולר במכרז אג"ח ממשלתיות עם מח"מ של 10 שנים. הריבית שננקבה: 3.47% לעומת ריבית מצופה של 3.475%.

נציגת ה'פד' של סאן פרנסיסקו יילן: "מחנק האשראי טרם חלף"

נציג ה"פד" של אטלנטה, דניס לוקהארט, נאם היום, מעט לפני פתיחת המסחר, והציג תמונה מעט עגומה כאשר הביע חשש כי המשך התרחבות הכלכלה תהיה יחסית איטית ברבעונים הבאים. לדעתו של לוקהארט, מגזר הבנקאות טרם התאושש במלואו וכי המשך החולשה בנדל"ן המסחרי יוסיף להעיק על מאזני הבנקים. בנוגע לשוק העבודה ציין לוקהארט כי "קשה להיות מעודדים בנוגע לריבאונד חזק בצמיחת שוק העבודה".

נציגת ה"פד" של סאן פרנסיסקו ג'נט יילן, אמרה בהרצאה בפניקס כי "מחנק האשראי טרם חלף" וכי "על אף שה'פדרל ריזרב' יצטרך בשלב כלשהו להדק את המדיניות המוניטרית, שיעורי ריבית נמוכים נחוצים כעת על מנת לעודד את צמיחת מגזר העבודה". עוד הוסיפה יילן כי לדעתה ההתאוששות הכלכלית צפויה להיות מתונה וכי היא עדיין "פגיעה מפני זעזועים". מכל מקום, "אחוז הלא מועסקים יכול להישאר ברמות גבוהות לשנים מספר", סיכמה יילן.

כל הנוצץ זהב?

הזהב ננעל הערב בעלייה קלה של 0.1% למחיר של 1,102.5 דולר לאונקיה. "זהב עצמו הוא הרי כמעט חסר שימוש, ושימושו העיקרי הוא כסחורה מוניטרית ולתכשיטים. העלאת קרנו יוצרת כדור שלג שמעצים את ערכו ויוקרתו. קשה לחשוב על סחורה אחרת שאפשר יהיה לעשות איתה משהו דומה; נניח ננסה לפאר את החיטה - גם אם נניח מחירה יתייקר, כנראה שעיקר ההשפעה תהיה קצרת טווח כשאנשים יימנעו מרכישתה ויחפשו אחר מוצרים חלופיים, ובהמשך ינסו להפיק יותר ממנה, מה שיגרור בהמשך לירידה. העלייה במחיר הזהב ובמעמדו באה, בין השאר, על חשבון הדולר האמריקני" אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי ננעלו בירידה של 0.5% במחיר חבית של 79.05 דולר.

טבע לא מוותרת

סקיילקס דיווחה במהלך יום המסחר כי הרוויחה כ-34.8 מיליון שקל, מתוכן כ-23.6 מיליון שקל שנבעו מהפעילות הסלולרית. בשורה העליונה, הסתכמו הכנסות החברה ב-186.8 מיליון שקל, הכוללים כ-142.1 מיליון שקל הכנסות ממכירת טלפונים סלולריים וציוד נלווה וכן כ-10.4 מיליון שקל ממתן שירותים.

ג'יי. פי. מורגן הודיע כי ישכור 1,200 בנקאי הלוואות במהלך הרבעון הקרוב, במהלך המרמז על המשך התאוששות בעסקי הבנק.

הנציבות האירופית מתנגדת להשתלטות של אורקל על סאן מיקרוסיסטמס , מה שעשוי לאיים על העסקה.

מבטחת האג"ח MBIA אמרה בסיום המסחר אמש כי ברבעון השלישי הצטמצמו הפסדיה בכ-9.8% ל-727.8 מיליון דולר, או 3.5 דולר למניה. זאת, לעומת צפי האנליסטים להפסד של 1.09 דולר למניה.

טבע מוסיפה להילחם כנגד חברות המנסות להפר את הפטנטים של הקופקסון והיום דיווחה על בכוונתה לתקן את תביעתה נגד החברות מומנטה וסאנדוז ולהוסיף תביעה על הפרת שלושה פטנטים המתייחסים לאפיון של תרופת הקופקסון. לראשונה הגישה טבע את התביעה נגד מומנטה וסנדוז באוגוסט 2008 בגין הפרה של מספר פטנטים.

טופ אימג' הודיעה כי ברבעון השלישי עברה לרווח מתואם של 600 אלף דולר, או 6 סנט למניה. ההכנסות ירדו ב-29%, בין היתר עקב הפסקת מכירות חומרה.

טאואר ופרטנר הוסיפו לרכז עניין לאחר שפרסמו אתמול דו"חות רבעוניים.

מלאנוקס הודיעה כי שבב ה-ConnectX שלה ישולב על לוחות אם בפתרונות רשת-על-לוח-אם (LAN-on-Motherboard) של שרתים מתוצרת ענקיות החומרה ASUS ו- Micro-Star International (MSI) ויאפשר להן להציע ללקוחותיהן שרתים יעילים ביותר ובעלי מהירויות עיבוד גבוהות יותר בזכות רוחב הפס הגדול שמאפשר השבב.

גילת הודיעה לפני פתיחת המסחר זכתה בחוזה חדש שהיקפו מיליוני דולרים עם משרד בטחוני של אחת ממדינות אסיה. במסגרת ההסכם, החברה תספק פתרון מקצה לקצה (turnkey) של תקשורת בפס רחב.

נובה הודיעה היום כי קיבלה הזמנות בהיקף של 2 מיליון דולר למספר מערכות מדידה אופטיות משולבות, לתמיכה בשלב ראשון של הרחבת קו ייצור אצל יצרן זכרונות מוביל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]