אוסטרליה ויפן-שילוב חזק

השילוב יכול לתת משענת יציבה וצמיחה לתיק ההשקעות

בעוד ברזיל כובשת, כנראה, את ראש טבלת המדינות שנחשבות מעניינות להשקעה, אנחנו רוצים לחזור היום ליפן ולהוסיף לה את אוסטרליה. נראה לנו שהשילוב בין שתי המדינות האלו, החולקות אותו איזור גיאוגרפי, יכול לתת משענת יציבה וצמיחה לתיק ההשקעות.

אל EWJ , ה-ETF להשקעה ביפן, כבר התייחסנו בשבוע שעבר. יש לה תמיכה ב-9.5 דולר וממנה היא אמורה לעלות. היא קצת מתמהמהת אבל נראה שהפריצה בוא תבוא.

EWA היא ה-ETF להשקעה באוסטרליה. נמצאת במגמת עלייה חזקה מאוד לכשעצמה וגם בהשוואה ל-S&P500. די אם נזכיר שהשיא היה 30.9 דולר, השפל היה 10.2 דולר(!) ועכשיו היא נסחרת באזור ה-24 דולר בשביל להמחיש את משמעות העלייה. אין מי שיסתכל על הגרף של EWA ורבים הדומים לו ולא יאכל את הלב על כך שלא שם עליהם את כל כספו שכן "ברור היה" שמדובר בפאניקה. בהערת אגב נזכיר שיש עוד מניות רבות שנמצאות בתחילת הדרך. העתיד לא מובטח אבל הוא גם לא היה מובטח כש-EWA נסחרה ב-10 דולר. צריך להתקדם עם הגרפים ואז אפשר יהיה להסתכל מלמעלה ולראות איזה דרך יפה עברנו. מלמטה זה תמיד נראה בלתי אפשרי....

עוד אפשרות מעניינת להשקעה היא VPL , שהינה ETF המתמחה בפאסיפיק מבית חברת ההשקעות המשובחת Vanguard. VPL עוקבת אחרי מדד MSCI פאסיפיק הכולל את יפן, אוסטרליה, הונג קונג, סינגפור וניו זילנד. בהחלט מדינות שראוי להשקיע בהן. המשקל הגדול ביותר הוא ליפן (70%) ואוסטרליה (20%) ולכן VPL מתאימה לטור הנוכחי. סה"כ מחזיקה VPL 498 מניות כך שיש לה פיזור טוב. הגרף שלה הוא בבחינת EWJ משופר בשל העוצמה האוסטרלית. תמיכה חשובה ב-50.6 דולר וסיכוי טוב להמשך מגמת העלייה.

ברזיל לכבוד פרס

ונסיים, בכ"ז, עם ברזיל בשל העניין הרב שיש כרגע במדינה הזו וגם לכבוד ביקורו של פרס. EWZ היא ה-ETF הרלבנטית והגרף דומה לזה של EWA האוסטרלית. מגמת עלייה חזקה ותקפה וקירבה לשיא. אפשר עדיין להצטרף. הגנה מתחת ל-72.5 דולר. TAM היא נציגת ברזיל בתיק קניון המניות והיא בהחלט נהנית מהחגיגה. גם אליה אפשר עוד להצטרף.