תאת טכנולוגיות: עסקה משולבת בתחום התעופה בארה"ב

תרכוש 40% מ-FAvS בתמורה לפעילות המדחפים והחלפים של החברה הנכדה, לימקו ■ ההכנסות פרופורמה של החברה המשולבת - FAvS, קלי ופעילות המדחפים של לימקו - הסתכמו ב-125.3 מיליון דולר בשנה שהסתיימה ביוני 2009

עסקת מיזוג מורכבת הקפיצה אתמול את מניית תאת טכנולוגיות , העוסקת בייצור ושיפוץ אביזרי תעופה. תאת טכנולוגיות, מקבוצת קמן אחזקות שבשליטת רוני אלרואי, דיווחה על עסקה במסגרתה תקבל 40% ממניות חברתFirst Aviation Services) FAvS) האמריקנית, בחברת אחזקות השולטת (100%) ב-API מטנסי, שמספקת שירותי לוגיסטיקה, הפצה ותחזוקה למטוסים. בתמורה לאחזקות הנרכשות תעביר תאת ל-FAvS את פעילות המדחפים והחלפים של חברת הבת שלה, לימקו-פידמונט

במקביל לעסקה של תאת עם FAvS, מתבצעת עסקה נוספת במסגרתה רוכשת FAvS חברה בשם Kelly המשפצת אביזרי תעופה. לימקו, המוחזקת (100%) על-ידי תאת, תערוב לחוב של FAvS בסך 7 מיליון דולר, שקשור לרכישת קלי.

ההכנסות פרופורמה של החברה המשולבת - FAvS, קלי ופעילות המדחפים של לימקו - הסתכמו ב-125.3 מיליון דולר בשנה שהסתיימה ביוני 2009. ה-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) באותה תקופה הסתכם ב-4 מיליון דולר וצפוי להגיע ל-6-7 מיליון דולר בשנה שתסתיים בסוף ינואר 2010. הרווח הנקי הסתכם ב-700 אלף דולר כשאת מרביתו תורמת הפעילות של לימקו.

תאת ו-FAvS יחתמו על הסכם שיווק והפצה ארוך טווח, שיכלול שיתוף פעולה בשיווק אביזרי תעופה ושירותי תעופה מגוונים. במקביל, לתאת תהיה גישה למערך ההפצה העולמי הנרחב של FAvS. למעשה, מעבר לגיוון הפעילות של תאת, הרציונל העסקי בעסקה כולל את ההתרחבות הגיאוגרפית וכן פיזור ברמת ההכנסות, שכיום הן בעיקר בדולרים.

העסקה לא תחייב את תאת לבצע ארגון מחדש ב-FAvS מכיוון שהחברה ביצעה מהלך התייעלות לאחרונה. הנהלת FAvS צפויה להישאר בתפקידה גם לאחר השלמת העסקה. "העסקה תיצור חברה עם יתרון יחסי משמעותית למכלול השירותים שהיא מספקת תחת קורת גג אחת (one stop shop), והנהנית מסינרגיה בין הפעילויות של החטיבות השונות בה", אמר נשיא ומנכ"ל תאת, ד"ר שמואל פלדל.

FAvS נסחרת "מעבר לדלפק" בארה"ב בשווי 6.5 מיליון דולר, ומנייתה נסחרה אתמול ללא שינוי. מניית תאת טכנולוגיות שנסחרת בנאסד"ק הגיבה, לעומת זאת, בעלייה של 6.1% למחיר של 8.4 דולר, המשקף לה שווי של 55 מיליון דולר.