חבר ה'פד' פישר: "נישאר מתחת לפוטנציאל הצמיחה עד 2011"

ריצ'רד פישר, ראש שלוחת ה'פד' בדאלאס, מכין את הקרקע להתאוששות כלכלית איטית שתלווה באבטלה גבוהה ■ "המדיניות הנוכחית שלנו ב'פד' היא המתאימה ביותר למצב המשק הנוכחי", אמר בכנס שנערך אתמול בטקסס

ריצ'רד פישר, ראש שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס, אמר כי הצמיחה הכלכלית והאינפלציה עלולה להישאר מתחת לפוטנציאל הצמיחה עד שנת 2011, דבר שיותר את הריבית ברמתה הנוכחית בכנס שנערך אתמול (ג') בטקסס.

בדבריו, ריצ'רד פישר מכין את הקרקע להתאוששות כלכלית איטית שתלווה באבטלה גבוהה. "צפויה תקופה ממושכת של צמיחה איטית, גם כן תעבור תקופה ארוכה עד שנתחיל לראות ירידה בשיעורי האבטלה", העריך.

"הצמיחה בארה"ב תישאר מתחת לפוטנציאל הצמיחה גם בשנה הבאה ועלולה להמשיך במגמה איטית זו עד 2011, כאשר רמת האינפלציה תישאר מרוסנת והאבטלה עדיין תהווה בעיה מדאיגה", הוסיף.

"המדיניות הנוכחית שלנו ב'פד' היא המתאימה ביותר למצב המשק הנוכחי", אמר בתשובה לשאלה של אחד העיתונאים. "הדולר עובר תהליך של פיחות בעולם", הוסיף.

נזכיר כי בשבוע שעבר, הותיר ה'פד' את שער הריבית במרווח ביטחון שבין 0-0.25% ובהכרזת הריבית הדגיש ברננקי כי הפעילות הכלכלית בארה"ב תמשיך להיות חלשה במשך זמן מה.