בקשה לייצוגית נגד ישראכרט: לא מעניקה פטור מדמי הכרטיס כמובטח

התובע, המחזיק בכרטיס מסטרקארד, טוען כי בגין הכרטיסים שמנפיקה ישראכרט מחוייבים לקוחותיה מדי חודש ב"דמי כרטיס"

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך כ-30 מיליון שקל נגד חברת האשראי ישראכרט, בטענה שהיא נמנעת מלתת פטורים והנחות בתשלום דמי הכרטיס, למי שזכאים לכך מכוח ההסכם עימה.

התובע, סעאבנה עבד אל סלאם, מחזיק בכרטיס מסטרקארד. באמצעות עו"ד רם גורודיסקי הוא טוען, כי בגין הכרטיסים שמנפיקה ישראכרט מחויבים לקוחותיה מדי חודש ב"דמי כרטיס". על-פי התחייבות החברה, נטען, זכאים הלקוחות להנחה כאשר הם מגיעים לסכום חיובים חודשי מסוים, ולפטור מלא כאשר סכום החיובים חודשי גבוה עוד יותר.

עבד אל-סלאם טוען, שעבור כרטיס מסטרקארד בו הוא מחזיק נקבע, כי יהיה זכאי להנחה של 5 שקלים החל מסכום חיובים חודשי של 1,500 שקל, ולפטור מלא מדמי הכרטיס (17 שקל) החל מסכום חיובים חודשי של 6,500 שקל. לדבריו, על מצג זה חוזרת ישראכרט גם בהודעות שהיא שולחת ללקוחותיה.

ואולם לתביעה מצורפים אישורים המעידים על כך שלמרות שסכומי החיוב בחודשים רבים הצדיקו מתן הנחה חלקית או מלאה, המשיכה ישראכרט לחייבו בסכום גבוה מכפי שהתחייבה בהסכם. למשל: בנובמבר 2008 עמד החיוב החודשי שלו על כ-3,200 שקל ולמרות זאת הוא חויב במלוא דמי הכרטיס בסך 17 שקל, במקום 12 שקל.

כשפנה לישראכרט התברר לו שבניגוד למצגי החברה, קיימים חיובים בהם הוא מחויב מידי חודש באמצעות הכרטיס, שאותם החברה אינה מחשיבה לצורך סכומי החיוב החודשיים המקנים הנחה. לדבריו, נאמר לו כי מדובר בחיובים הנובעים מהוראות קבע.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"צ 09-11-12632)