משרד התחבורה יפעל לזירוז העתקת שדה-התעופה של אילת

כך הצהיר השר ישראל כץ בוועידת התעופה השנתית של מכון פישר ■ כעת על כץ לבחון את אפשרויות ההקמה של השדה החדש ולהחליט האם קיימת אפשרות למימונו ע"י המדינה ■ החלופה המועדפת כרגע היא תמנע

משרד התחבורה יפעל בתוך ימים ספורים לזירוז העתקת שדה התעופה של אילת כשהחלופה המועדפת כרגע היא תמנע. כך הצהיר השר ישראל כץ בוועידת התעופה השנתית של מכון פישר שנערכה היום (ד) בבית הטיס בהרצליה.

לפני מספר שנים המליצו רשויות התעופה להעתיק את שדה התעופה של אילת השוכן כיום במרכז העיר ממיקומו הנוכחי לאזור תמנע. במהלך התקופה שחלפה עבר הליכים סטוטוריים שונים, אולם מזה מספר שנים לא התקדם הפרויקט מאחר ולא הסתיימו בדיקות התאימות של המיקום לצרכים.

בחודשים האחרונים זרזה רשות התעופה האזרחית את הבדיקות, ולפני מספר שבועות המליץ מנכ"ל רת"א גיורא רום על זירוז הקמת השדה החדש, בפני שר התחבורה ישראל כץ.

כעת על השר כץ לבחון את אפשרויות ההקמה של השדה החדש, להחליט האם קיימת אפשרות למימונו על ידי המדינה, או לחילופין להכירז עליו כעל פרויקט BOT בו ייבנה השדה על ידי יזם שיתפעל אותו למשך תקופה שתקבע בין הצדדים ובתום אותה תקופה יחזיר את השדה לרשות המדינה.

השדה החדש אמור להחליף את השדה המיושן בו לא מתאפשרת נחיתות והמראות של מטוסי סילון (בואינג ואיירבס). בנייתם של מסלולי הטיסה החדשים תוריד משמעותית גם את נפח שדה התעופה בעובדה המשמש כיום לנחיתה והמראה של מטוסים כבדים אלה. בנוסף יוקמו בשדה חנויות פטורות ממכס וטרמינל נוסעים חדש.