בג"ץ דחה את העתירה נגד הרפורמה בביטוח האופנועים

(עדכון) - נתן למדינה ארכה של 60 יום להגיב על העתירה ■ טל שביט, מראשי מטה המאבק הדו-גלגלי: "צעדי המחאה יוחרפו אף יותר מההפגנות המתוכננות ליום א'; לא מן הנמנע כי חלק מהצעדים יופנו נגד נתניהו עצמו"

בג"ץ דחה את העתירה הראשונה שהוגשה היום (ד') באופן פרטי על-ידי עו"ד גלעד בנאי, רוכב קטנוע זה שנים רבות, נגד רפורמה בביטוח על האופנועים. בית המשפט אמנם לא נתן צו ביניים, אולם נתן למדינה ארכה של 60 יום להגיב על העתירה, ויקיים דיון בעניין בהמשך.

בעתירתו ביקש עו"ד בנאי צו נגד החלת הרפורמה בביטוח על האופנועים שאמורה להתחיל ביום א' ה-15 לחודש. בעתירה, נגד המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, טען בנאי, כי מדובר בהחלטה שאינה מידתית ושאינה עומדת בכללי מינהל תקין.

ראשי המאבק הדו-גלגלי ברפורמה קיבלו באכזבה את דחיית העתירה על-ידי בית המשפט. טל שביט, מראשי מטה המאבק אמר ל"גלובס" כי צעדי המחאה יוחרפו אף יותר מההפגנות המתוכננות ליום א' הקרוב. שביט אמר כי עד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הגיב לפניית המטה להיפגש עמם: "לא מן הנמנע שחלק מצעדי המחאה יופנו בעתיד הקרוב כנגד נתניהו עצמו", אמר שביט.

טענתו העיקרית של עו"ד בנאי היתה כי לא ניתן להפריד את הפסדי תאגיד חברות הביטוח הפול, מרווחי חברות הביטוח עצמן, שהסתכמו בשנת 2001 בכ-6 מיליארד שקל ובשנה האחרונה בכ-705 מיליון שקל.

עו"ד בנאי טען, כי יש לכרוך את הפסדי הפול שהוא גוף של חברות הביטוח ומטעמן, ברווחים שהפיקו חברות הביטוח מביטוח החובה. עוד טוען עו"ד בנאי, כי חברות הביטוח עצמן הפסידו במשבר הכלכלי האחרון כ-330 מיליון שקל בהשקעות כושלות.

לטענתו, חברות הביטוח וכן הממונה על הביטוח, ידין ענתבי, מנסים ללחוץ על קבוצות אוכלוסייה חסרות כוח פוליטי - רוכבי האופנועים, ולא ניסו להעלות את מחירי הביטוח לנהגי המוניות או לנהגי המשאיות.

כאמור, אם לא יחולו שינויים עד אז הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב. כזכור, מטה המאבק של האופנועים הודיע, כי ביום א' בבוקר יחל בצעדי מחאה נוספים ביניהם, חסימת כל הצירים הראשיים המובילים לת"א: מירושלים, מצפון, ומדרום.