שכר היועצים החיצוניים לסקיילקס עמד על כ-8.3 מיליון שקל

כך עפ"י הדו"חות הכספיים של סקיילקס ■ הוצאות השכר ליועצים החיצוניים מתווספות לעמלת תיווך בסך כ-11 מיליון שקל שהתחייבה סקיילקס לשלם ללאומי פרטנרס, בנקאי ההשקעות של העסקה, עם השלמת רכישת פרטנר

השבוע האחרון הביא עמו צבר של דיווחים המגלים טפח מתשלומי העתק שגובים יועצים כלכליים במשק. לאחר שאמש נחשפה ב"גלובס" חגיגת התשלום ליועצים בחברת החשמל, ועוד קודם לכן פורסם שכרם של היועצים לאפריקה ישראל בגיבוש הסדר החוב מול בעלי האג"ח של החברה (כ-6 מיליון שקל), מתברר כי גם היועצים בעסקת רכישת השליטה בחברת הסלולר פרטנר הרוויחו היטב.

עפ"י הדוחות הכספיים של סקיילקס שפורסמו אתמול, שכרם של היועצים החיצוניים לחברה עמד על כ-8.3 מיליון שקל בסעיף הוצאות ההנהלה והכלליות, חלקם מוענק ליועצים בעסקת פרטנר.

הוצאות אלו, חשוב להדגיש, נחלקות בין כלל היועצים שליוו את אילן בן דב בעסקה, ביניהם עוה"ד דוד חודק ורונה ברגמן ממשרד גרוס, קלהנדלר, ברגמן ושות', עו"ד יוסי אברהם ממשרד יהודה אברהם ושות', סומך חייקין, ארנסט אנד יאנג וכן יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון ובזק בעבר, שמכהן כיום גם כדירקטור בפרטנר.

הוצאות השכר ליועצים החיצוניים מתווספות לעמלת תיווך בסך כ-11 מיליון שקל שהתחייבה סקיילקס לשלם ללאומי פרטנרס, בנקאי ההשקעות של העסקה, עם השלמת הרכישה. הוצאה זו תירשם על ידי סקיילקס בדוחות הרבעון הרביעי של השנה.

ההכנסות ברבעון: כ-210 מיליון שקל

בשבוע האחרון של אוגוסט רכשה סקיילקס את השליטה בפרטנר מחברת האצ'יסון תמורת כ-5.3 מיליארד שקל. נכון להיום מחזיקה סקיילקס בכ-44.9% ממניות פרטנר וזאת לאחר שמכרה חלק מהן לגופי השקעה שונים. הרווח על החבילה, כנגזר ממחיר השוק של המניות לעומת עלות הרכישה שלהן, עומד כיום על כ-240 מיליון שקל.

בסקיילקס מציינים כי עד למועד פרסום הדוחות לא הושלמה הקצאת עלות הרכישה לנכסים, להתחייבויות ולהתחייבויות התלויות של פרטנר, ולפיכך לא אוחדו תוצאותיה בדוחות החברה.

סקיילקס צפויה לעבור בקרוב שינוי מבני, שני בתוך שנה, לאחר שבסוף ספטמבר אשתקד ביצע בן-דב ארגון מחדש במבנה האחזקות של קבוצת החברות שבשליטתו, במסגרתו מכר את פעילות הייבוא של מכשירי סמסונג לסקיילקס, שהיא חברה בת של סאני בה הוא מחזיק ישירות. במסגרת אישור רכישת פרטנר על ידי הרשות להגבלים עסקיים, צפויה סקיילקס למכור בעתיד הקרוב את אחזקותיה בדינמיקה.

בשורה העליונה רשמה סקיילקס הכנסות של 209.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, מתוכם 186.8 מיליון שקל הכנסות ממכירות ומתן שירותים, והיתרה מהכנסות מימון. בחלוקה לפי מגזרי פעילות, ההכנסות של החברה משיווק מכשירי סמסונג צמחו ל-161.4 מיליון שקל ברבעון השלישי כשהיתרה מגיעה מפעילותה של רשת דינמיקה. בחודשים ינואר ספטמבר עמדו ההכנסות על כ-690 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי הרבעוני של החברה ב-34.8 מיליון שקל, בין היתר בזכות הכנסות המימון נטו, כתוצאה מהשקעת יתרות המזומנים של החברה, שהתווספו לרווח התפעולי שעמד על 23.6 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמד הרווח הנקי של סקיילקס על כ-193 מיליון שקל.

באופנהיימר מרוצים

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, דיווחה החברה על עזיבתו של סמנכ"ל הכספים שלה, שחר רחים. רחים עוזב את החברה לאחר שש שנים, כשבין היתר כיהן בתפקיד חשב החברה, עוד כשנקראה סאיטקס.

לאחר הדוחות המאכזבים קמעה שירסמה פרטנר בתחילת השבוע, יכולים בסקיילקס לשאוב עידוד מסקירה שפרסם היום בית ההשקעות אופנהיימר על השקעתם החדשה. למרות הנתונים החלשים של חברת הסלולר, כלכלני אופנהיימר הדגישו לטובה את קצב גיוס המנויים המרשים של חברת הסלולר, ובמיוחד לרשת הדור השלישי. באופנהיימר מדגישים גם את תשואת הדיבידנד הצפויה לבעלי המניות של פרטנר ב-2010 שתעמוד להערכתם על 10.2%, וזאת "מבלי להתחשב בדיבידנד המיוחד בסך מיליארד שקל הצפוי ברבעון הראשון".