הסדר החוב בגמול השקעות של ליאון רקנאטי אושר סופית

על-פי ההסדר, תשלם גמול לבעלי האג"ח כ-110 מיליון שקל במזומן ובני"ע סחירים, תפרוס מחדש חוב בסך של כ-285 מיליון שקל לטווח ארוך, וכן תקצה להם מניות המהוות כ-32% מהון מניותיה

לאחר תהליך ארוך של מו"מ מול הגופים המוסדיים ומגעים מול הרשויות השונות, אושר היום (ה') סופית הסדר החוב של חברת גמול השקעות , בשליטתו של ליאון רקנאטי. ההסדר אושר על כל פרטיו ברוב מוחלט על ידי אסיפות בעלי המניות ומחזיקי האג"ח, ועתה הוא ממתין לאישור הפורמלי הסופי של בית המשפט.

בכך מגיעים לסיכום חודשים של מו"מ בין גמול לבין בעלי איגרות החוב הסחירות והבלתי סחירות שלה, שהיקפן הכספי הכולל מסתכם כיום בכ-450 מיליון שקל, בתוספת ריבית והצמדה. על פי ההסדר שאושר, תשלם גמול לבעלי האג"חים כ-110 מיליון שקל בתוספת ריבית והצמדה במזומן ובני"ע סחירים, תפרוס מחדש חוב בסך של כ-285 מיליון שקל לטווח ארוך, וכן תקצה להם מניות המהוות כ-32% מהון מניותיה.

לאחר השלמת ההסדר, ימשיך ליאון רקנאטי, המכהן גם כיו"ר גמול השקעות, להיות בעל המניות הגדול בחברה ובעל השליטה בפועל. לרקנאטי ניתנו אופציות שיוכל לממשן ולהגדיל את אחזקותיו בחברה ולשמר את שליטתו, וזאת במקרה שבו בעלי כתבי ההתחייבות האמורים יבחרו להמירן להון מניות.

מתוך 450 מיליון השקלים, חייבת החברה לבעל השליטה, ליאון רקנאטי, כ-16 מיליון שקל, עליהם יוותר רקנאטי במסגרת ההסדר. מתוך היתרה, החוב בסך של כ-432 מיליון שקל, תשלם החברה במזומן ובנכסים פיננסיים נוספים סך של כ-110 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב. בנוסף לכך, תנפיק אג"חים (סדרה א') בסך כולל של כ-210 מיליון שקל, שיהיו צמודים למדד ויישאו ריבית שנתית בשיעור של 6% מחודש יולי 2009. האג"חים יעמדו לפרעון בין השנים 2013 עד 2018, וכנגדם תשעבד החברה נכסים שונים. בנוסף, תנפיק גמול השקעות לבעלי האג"חים כתבי התחייבות סחירים הניתנים להמרה למניות, ומיועדים לפרעון בתשלום אחד של כ-75 מיליון שקל בשנת 2023.

נציגות בעלי האג"חים כללה נציגים ממגדל שוקי הון, מנורה-מבטחים והראל-פיא ובעלי החוב הבלתי סחיר יוצגו על ידי בתי ההשקעות פסגות ודש. עורך הדין של גמול היה עו"ד דודי כהן, שותף במשרד יוסי אברהם ושות'.