נוחי דנקנר ינסה לגייס 150 מיליון שקל באמצעות נכסים ובנין

נכסים ובנין, זרוע פעילות הנדל"ן של קבוצת IDB, תנפיק סדרה אג"ח חדשה - סדרה ה' ■ מדובר באגרות חוב שקליות שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן

שוק האשראי החוץ בנקאי ממשיך לקרוץ לחברות ולטייקונים. נכסים ובנין , חברת הנדל"ן מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, הודיעה היום כי בכוונתה לגייס הון באמצעות הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב - סדרה ה'. לפי התשקיף שפרסמה החברה ב-27 במאי, נכסים ובנין יכולה לגייס עד מיליארד שקל בסדרה זו, אולם ל"גלובס" נודע כי היא מתכוונת לגייס סכום קטן בהרבה - 150 מיליון שקל בלבד.

סדרת האג"ח החדשה אינה מדורגת, אך בקרוב היא תזכה לדירוג על ידי חברת S&P-מעלות. נזכיר כי אגרות החוב הקיימות של החברה מודרגות "+A" עם תחזית דירוג "שלילית". סדרה ה' היא סדרת אג"ח שקליות שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן ובמח"מ של 3.6 שנים. הריבית, ששיעורה ייקבע במכרז, הינה קבועה ותשולם פעמיים בשנה. הקרן תשולם ב-3 תשלומים שנתיים שווים בחודש נובמבר, בשנים 2012-2014.

נכסין ובנין עוסקת בייזום, השכרה וניהול של נכסי נדל"ן, הן בארץ והן בחו"ל. אחת העסקאות המדוברות של החברה בתקופה האחרונה היא רכישת בניין HSBC בניו יורק, אותו היא רכשה יחד עם כור, תמורת 330 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה עומד על 3.12 מיליארד שקל (נכון לסוף יוני 2009) ומהווה כ-27% ממאזן החברה.