המניה של הערב: משחק המלחמה למבוגרים ששבר שיא מכירות

"Call of Duty: Modern Warfare 2" המשחק החמישי בסידרה המיועדת למבוגרים נמכר בתמורה ל-310 מיליון דולר תוך 24 שעות ■ היצרנית, ACTIVISION נסחרת לפי שווי של 14.6 מיליארד דולר

המניה אותה בחרנו לסקר היום אינה המניה שרושמת את העלייה או הירידה החדה ביותר, היא גם לא המניה הסחירה ביותר או זו שדיווחה על החוזה הגדול ביותר, אבל היא כן המניה של החברה שמשחק המחשב מתוצרתה שבר היום את שיא המכירות העולמי כאשר נמכר בתמורה ל-310 מיליון דולר תוך 24 שעות.

המשחק "Call of Duty: Modern Warfare 2" הושק ביום שלישי ברחבי העולם אך נתוני המכירות מיום המכירות הראשון פורסמו היום ע"י היצרנית אקטיוויז'ן (סימול: ATVI) רק ביחס למכירות בצפון אמריקה ואירופה. החברה העריכה כי מכרה 4.7 מיליון עותקים של המשחק ובכך הפכה השקת המשחק לשוברת שיא המכירות בהיסטוריה של עולם הבידור.

בכך גבר משחק הוידאו של אקטיוויז'ן על השיא הקודם שהוחזק ע"י משחק הוידאו "Grand Theft Auto IV" מתוצרת חברת טייק טו ש-3.6 מיליון עותקים שלו נמכרו ברחבי העולם ביומו הראשון ב-310 מיליון דולר - הסכום הזה הושג ע"י הזוכה הטרי בצפון אמריקה ואירופה בלבד.

השקת "Call of Duty" גברה בקלות על מחזיק השיא מהשנה שעברה בתחום הבידור, הסרט "האביר האפל" בכיכובו של הית' לאדג'ר המנוח, שבסוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע רשם הכנסות בסך 155 מיליון דולר.

כמו 5 הגירסאות הקודמות של המשחק "Call of Duty " המוגדר "M" או Mature ההגדרה למשחק המיועד למבוגרים מעל לגיל 17, גם המשחק החדש מאפשר לשחקנים לירות כל הדרך למטרה העוברת דרך מכשולים שונים ואויבים שונים בסצנות שונות. למפתחת המשחק חברת אינפיניטי וורד, לקח שנתיים ליצור את הגרפיקה הריאליסטית המאפיינת את המשחק אותו משחקים רבים על גבי מסכים ביתיים גדולים בטלביזיות התומכות HD ובמערכות סאונד עוצמתיות. השחקנים יכולים לשחק האחד כנגד השני, או לבד.

מחירו של המשחק 60 דולר וניתן להתקין אותו במחשבים מבוססי חלונות, בXbox 360 של מיקרוסופט או בפלייסטיישן 3 של סוני.

מניית ACTIVISION עולה הערב ב-1.2% ונסחרת ב-11.52 דולר למניה, המשקף לה שווי של 14.61 מיליארד דולר. לעומת מחזור ממוצע של 16 מיליון מניות הערב נסחרות בוול סטריט כ-22 מיליון מניות של החברה.