מנהל השקעות בבנק סנטנדר נאשם שהשקיע אצל מיידוף כספים של לקוחות

זהו אחד המקרים הראשונים שבהם מוגש כתב אישום פלילי נגד מנהל כספים בגין מעורבותו בשערוריית מיידוף

המנהל לשעבר של אופטימל, חברת קרנות הגידור של בנק סנטנדר הספרדי, הואשם אתמול (ד') בניהול כושל ופלילי של כספי לקוחו, שאותם הוא השקיע בחברות של הנוכל האמריקני ברנרד מיידוף.

נגד מנואל אצ'בריה הוגש כתב אישום במסגרת חקירה של שופט חוקר בז'נבה, מארק טאפולה. זהו אחד המקרים הראשונים שבהם מוגש כתב אישום פלילי נגד מנהל כספים בגין מעורבותו בשערוריית מיידוף.

משקיעים אמידים אירופים ולטינו-אמריקנים של סנטנדר, הבנק המוביל באיחוד האירופי במונחי שווי שוק, היו בין הנפגעים הגדולים ביותר כאשר חברות ההשקעות של מיידוף התבררו כהונאת ענק. סנטנדר הודה כי ללקוחותיו נגרם הפסד של 2.33 מיליארד אירו (3.5 מיליארד דולר) בקרנות אופטימל, והציע לאחר מכן חבילות פיצויים ללקוחות שרומו.

אצ'בריה, שעבר בשנה שעברה מאופטימל לעבוד בחברת הפיננסים השווייצרית נוץ שטוקי, אך עזב גם אותה, הואשם באוגוסט השנה בניהול כושל של כספי לקוחות במטרה לגרוף רווחים לעצמו. אך העובדה הזו נודעה רק השבוע, כאשר אצ'בריה הגיש בקשה לפסול תביעה אזרחית שהגיש נגדו מנהל הכספים האישי שלו, שהסב לו הפסד של 101 אלף דולר.

השופט החוקר טאפולה הגיש כבר כתבי אישום נגד 5 דירקטורים של חברה שווייצרית אחרת, אאורליה פייננס, על ניהול לא תקין של כספי משקיעים שהופקדו אצל מיידוף.

הטענה העיקרית של התביעה נגד אצ'בריה היא שהוא תוגמל בעמלות על השקעת הכספים בחברות מיידוף, אך הוליך שולל את משקיעיו בטענה שהוא בדק בצורה באופן יסודי את טיב ההשקעות של מיידוף, בתהליך של דיו דיליג'נס (בדיקת נאותות).

לפי אחד מסעיפי האישום, אצ'בריה זייף רשימה של יותר מ-10 שותפים לעסקאות מסחר באופציות כביכול של מיידוף, שלא היו קיימים במציאות, והצהיר כי נכסי המשקיעים שלו מוחזקים במשמורת על-ידי צד שלישי, הצהרה שלא היה לה בסיס במציאות.