לאומי ממשיך להיות אופטימי: המגמה החיובית צפויה להימשך

עם זאת, בלאומי מציינים כי רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית ■ בבנק הפועלים מעריכים גם הם כי המגמה החיובית צפויה להימשך בשוק המניות המקומי, כשזו נתמכת בשיפור בתוצאות החברות

בלאומי ממשיכים להיות אופטימיים אך זהירים: בסקירה השבועית של הבנק, כותבים כלכלני הבנק כי המגמה החיובית צפויה להימשך, לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. עם זאת, רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי גם אם יימשכו בו עליות השערים, קצבן צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה.

בגזרת הדולר מעריכים בלאומי כי בטווח הקצר, היחלשות מגמת הגידול בתיאבון לסיכון בעולם בתקופה האחרונה, תספק תמיכה למטבע האמריקאי. בהמשך, מעריכים הכלכלנים כי התעצמות מחודשת של התיאבון לסיכון בשילוב עם המשך תפיחתו של הגירעון האמריקאי, יחזרו ויפגעו בעוצמתו של המטבע האמריקני.

נזכיר, כי ביום א' הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, אשר צפוי, להערכת כלכלני הבנק, לעלות בשיעור קל ואולי אף להיוותר ללא שינוי.

בגזרת אגרות החוב, ממליצים בבנק לאומי לשמור על מח"מ ממוצע של 5-7 שנים באפיק הצמוד ועל מח"מ ממוצע של 4-7 שנים באפיק השקלי. לגבי האג"ח הקונצרני, מעדיפים בלאומי השקעה סלקטיבית באגרות חוב קונצרניות בדירוג גבוה על פני השקעה פאסיבית במדדי התל-בונד השונים.

הפועלים: המגמה החיובית צפויה להימשך בשוק המניות המקומי

בבנק הפועלים מעריכים גם הם כי המגמה החיובית צפויה להימשך בשוק המניות המקומי, כשזו נתמכת בשיפור בתוצאות החברות. לדעתם, עונת הדוחות לרבעון השלישי, שכבר החלה בישראל, צפויה להמשיך ולתת את אותותיה, כשחברות רבות צפויות להציג שיפור בתוצאותיהן ביחס לרבעונים האחרונים.

לאור זאת, המלצת כלכלני בנק הפועלים היא להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית ארוכת טווח. לאור הירידה בסטיות התקן באופציות המעו"ף, מתחת לרף ה-20%, ממליצים בפועלים לרכוש הגנה על תיק ההשקעות. בנוסף, על מנת לפזר את הסיכון בתיק הנכסים, ממליצים הכלכלנים על פיזור גיאוגרפי של הרכיב המנייתי עם משקל יתר לארה"ב, סין וברזיל.

בנוגע לצמד שקל-דולר מעריכים בבנק כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו כן יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים: מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות הדולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הגידול בעודף בחשבון השוטף, הכלכלה היציבה בישראל ואת הציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל ובעקבותיה, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

לכן, ממליצים בפועלים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור מטבעי כולל אירו וליש"ט, על חשבון הדולר, בעקבות הירידה באטרקטיביות של המטבע האמריקאי כמטבע מקלט.